POLSKA
Grzegorz Ślak kojarzony jest w środowisku żużlowym głównie z wielkimi sukcesami. Najpierw w latach 2004-05 doprowadził Unię Tarnów do dwóch tytułów mistrzowskich. Natomiast pod koniec ubiegłego roku wydał ciekawą publikację o Tomaszu Gollobie. Kiedy więc okazało się, że zaangażował się w spór w sprawie tłumików, można być pewnym, iż zrobi wszystko aby ten produkt nie trafił na polskie tory.
Temperatura dyskusji w sprawie nowych tłumików rośnie z każdym dniem. Można śmiało uznać, iż jest wprost proporcjonalna do ilości eksplozji silników, które nijak się mają do nowego produktu. Mimo olbrzymich zastrzeżeń ze strony zawodników, widmo startów na nowych tłumikach zaglądało w oczy żużlowców co raz mocniej. W ostatnich dniach jednak sprawy przybrały nieco inny obrót. W batalie z nowymi tłumikami włączył się bowiem Grzegorz Ślak.
- O pomoc poprosiło mnie trzech najlepszych zawodników w Polsce. Oczywiście zgodziłem się reprezentować ich interesy - mówi Ślak. - Tuż po powrocie z Berlina spotkaliśmy się w Hotelu Marroitt, czego efektem jest formalne oświadczenie Tomasza Golloba, Jarosława Hampela i Janusza Kołodzieja. W dokumencie tym jasno informujemy, iż nowe tłumiki stanowią poważne zagrożenie dla życia i zdrowia żużlowców. Przekazaliśmy nasze uwagi do prezesa Witkowskiego, który z kolei obiecał, poinformować kierownictwo FIM o naszych zastrzeżeniach - tłumaczy Grzegorz Ślak.
Były prezes Rafinerii Trzebinia nie ma złudzeń co do przyszłości nowych tłumików. - Nie wyobrażam sobie aby obecny stan faktyczny został utrzymany. To czysta fikcja! Skoro najlepsi żużlowcy w kraju zgłaszają tak poważne zastrzeżenia to nie można przejść nad tym do porządku dziennego - zauważa. - Dziwi mnie dlaczego w elitarnym cyklu Grand Prix wprowadzono tak poważne zmiany, skoro nawet nie wykonano solidnych ekspertyz. Po zapoznaniu się z tą sprawą jestem przekonany, że rozgrywki w Polsce będą się toczyć na starych tłumikach, przynajmniej do czasu otrzymania przez nowy produkt pozytywnego atestu - dodaje.
Można tylko żałować, iż wcześniej nie podjęto podobnych działań, być może oszczędziłoby to kilka silników i zdrowie niektórych zawodników. - Nie wiem dlaczego wcześniej nikt się tą sprawą nie zajął i nie przedstawił faktów takimi jakie są. Zainterweniowałem po tym jak poproszono mnie o pomoc w tej sprawie - wyjaśnia Ślak.
Mimo całej sympatii dla żużla, Grzegorz Ślak nie zamierza w jakikolwiek inny sposób angażować się w sprawy czarnego sportu. - Moja rola w tej sprawie sprowadza się tylko i wyłącznie do reprezentowania interesów zawodników. Absolutnie nie wiąże się z tym jakaś szersza działalność na rzecz żużla w Polsce - zakończył.
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
4. | ![]() |
4 | 4 | +22 |
5 | ![]() |
4 | 3 | -22 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -18 |
7. | ![]() |
2 | 0 | -10 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów