Wywiady
Krzysztof Jabłoński po pięciu latach spędzonych w Lotosie Gdańsk zdecydował się powrócić do Startu Gniezno. Jabłko parafował roczny kontrakt. W rozmowie z redakcją eSpeedway.pl wychowanek czerwono-czarnych przyznał, że chce pomóc swojej macierzystej drużynie, jednak w przyszłości nie wyklucza powrotu do nadmorskiego klubu.
Adrian Dolniak: W zakończonym sezonie 2008 prezentowałeś dość nierówną formę. Czym było to spowodowane?
Krzysztof Jabłoński: Słabe wyniki pod koniec sezonu były spowodowane kilkoma, nakładającymi się na siebie sprawami. Zrobię wszystko, aby w przyszłym roku się to nie powtórzyło.
Dlaczego wybrałeś Gniezno?
Liczę, że moja postawa pomoże drużynie osiągnąć cel, czyli pierwszą szóstkę. Poza tym odpocznę trochę od podróżowania.
Działacze Startu w nadchodzącym sezonie chcą zapewnić sobie pewny byt w pierwszej lidze. Co sądzisz o składzie skompletowanym przez działaczy Startu? Myślisz, że możecie być spokojni o pierwszą ligę w Gnieźnie?
Skład jest dobry. Na pewno stać nas na osiągnięcie tego celu, musimy uparcie do niego dążyć. Przez cały sezon musimy być skoncentrowani i nie możemy zlekceważyć żadnego z rywali.
Kibice klubu upatrują w Twojej osobie lidera. Czy czujesz się na siłach, aby sprostać tym oczekiwaniom?
Jeden zawodnik, robiąc nawet 21 punktów meczu nie wygra. Najważniejsze jest to, żeby pary były w miarę wyrównane i nie przegrywały biegów. Musimy się wzajemnie wspierać w potrzebie.
W nadchodzącym sezonie skupiasz się tylko na lidze polskiej czy będziesz startował w ligach zagranicznych?
Z uwagi na to, że sporo czasu zajmuje mi remontowanie silników, interesuje mnie kilka startów w Szwecji i Rosji.
Miniony sezon zaowocował w występy w barwach The Lakeside Hammers. Jak oceniasz sport żużlowy na Wyspach i w naszym kraju?
Dwa różne oblicza ma żużel na Wyspach. Oglądając go w TV, jest się przekonanym, że to ogromny show. Na żywo jest zupełnie inaczej. Poza tym jednak, jeśli młody zawodnik pojeździ tam kilka sezonów i przetrwa, to Grand Prix jest tylko kwestią czasu. A jeśli zrobi to w dobrym stylu to będzie walczył o tytuły. Polska ma za to finansowe zaplecze, stadiony i rzesze kibiców.
Jesteś już bardzo doświadczonym zawodnikiem. Można powiedzieć, że żużel znasz od podszewki. Co chciałbyś osiągnąć w nadchodzącym sezonie?
Chciałbym poprawić swoje wyniki, wrócić do dobrej, równej formy. Mam nadzieję, że uda mi się to osiągnąć.
W sezonie 2009 będziesz startował w Gnieźnie wraz ze swoim młodszym bratem - Mirkiem. Czy planujecie razem się przygotowywać, zawiązać jaką ścisłą współpracę?
Myślę, że tu nic się nie zmieni, prawdopodobnie zostanie tak jak zawsze. Na pewno będziemy się wzajemnie wspierać.
Czy po zakończeniu Twojej kariery chciałbyś nadal pozostać przy żużlu?
Sporo zainwestowałem w warsztat do serwisu silników i motocykli. Nie sądzę więc, abym odsunął się od sportu żużlowego czy motocrossowego przez kilkanaście lat.
Dlaczego nie zdecydowałeś się na starty w Speedway Ekstralidze?
Byłem zdecydowany, ale chcieć muszą dwie strony. Nie postawiono na mnie przy budowaniu składu. Odczuwam duży niedosyt z tego powodu, ale nie mam o to do nikogo pretensji. W sporcie zawodowym nie ma miejsca na sentymenty.
Wykluczasz powrót do Gdańska w przyszłości?
Wszystko jest możliwe, nie wykluczam powrotu do Gdańska.
- W żużlu nie ma miejsca na sentymenty - mówi Krzysztof Jabłoński
Miałeś okazję startować w Gnieźnie podczas Turnieju o Koronę Bolesława Chrobrego. Jak oceniasz gnieźnieński owal?
Na torze gościłem przynajmniej raz w miesiącu, nie ma więc co oceniać, trzeba tylko zajrzeć w notatki i odpowiednio przygotować silniki.
Kiedy rozpoczniesz przygotowania do sezonu 2009? Jak planujesz się przygotowywać?
Treningi zacząłem zaraz po powrocie z wakacji. Od wielu już lat przygotowuję się indywidualnie. Trening jest kompletnie zaplanowany i monitorowany. Buduję odpowiednią wytrzymałość, szybkość i psychikę. Co najważniejsze, sprawdza się. Najlepszym tego przykładem jest Mirek w 2008 roku.
Jaką bazę sprzętową będziesz miał do dyspozycji w nowym sezonie?
W sezonie 2009 do dyspozycji będę miał na pewno dwa podwozia oraz trzy lub cztery silniki.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów