eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 78
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Konstantin Kolenkin: Każdy mógł wygrać
 2020-12-28 18:36:13  redakcja    inf.własna

Konstantin Kolenkin wywalczył w Tomaszowie Mazowieckim srebro Indywidualnych Mistrzostw Europy w wyścigach motocyklowych na lodzie. Dla Rosjanina to był pierwszy start w Polsce i wywiózł z niej pozytywne wspomnienia. O zawodach na Arenie Lodowej, a także weekendowym finale IM Rosji opowiedział nam w krótkiej rozmowie.

- Chyba pierwszy raz startowałeś na sztucznie mrożonym, łyżwiarskim torze i na pewno po raz pierwszy w Polsce. Jakie masz wrażenia?
- Nie, to nie był mój pierwszy raz na sztucznym lodzie. W 2019 toku wystąpiłem w Holandii w Pucharze Reolofa Thijsa. Wrażenia z Waszego kraju mam bardzo dobre.

- Rosjanie zazwyczaj wygrywają wszystko i wszędzie w wyścigach motocyklowych na lodzie, jednak już w pierwszym wyścigu miała miejsce ogromna niespodzianka. Rezerwowy, który w ogóle nie planował się ścigać tej zimy i pierwszy raz na motocyklu siedział kilka minut wcześniej pokonał Cię. Martwiłeś się tym, myślałeś że w Tomaszowie będzie trudniej niż ostatecznie było czy nie przejąłeś się, pojechałeś do parku maszyn przygotowywać do kolejnego biegu?
- Nie martwiłem się tym jakoś szczególnie. Celem było dostanie się do finału i dopiero tam trzeba było dać z siebie 100%.

- Potem przegrywałeś już tylko z Dimą Solannikowem. W finale walka na pierwszych dwóch okrążeniach była twarda. Wszyscy trzej rosyjscy zawodnicy i nawet Stefan Svensson jechali w kontakcie, a Ty przez jakiś czas prowadziłeś, jednak Dima za jednym atakiem wyprzedził Ciebie i Nikitę. Myślisz, że była możliwość wygrać ten wyścig?
- Oczywiście, że była możliwość. Każdy mógł wygrać.

- W pierwszym pytaniu wspomniałem o torze łyżwiarskim. Powiedz, proszę, polskim kibicom, jakie różnice w ściganiu na nie na naturalnym torze, a na sztucznym?
- Różnica w samym składzie lodu. Tory łyżwiarskie są też dużo większe. Te, na których jeździmy w Rosji są mniejsze.

- Geometria też jest inna – proste są bardzo długie, wiraże ostre i wąskie. Moim zdaniem, nie jest ona dobra dla promocji tej dyscypliny sportu, ale niestety tory łyżwiarskie są jedyną możliwością rozgrywania zawody w zachodniej Europie, z powody ciepłych zim. Wytłumacz Polakom, dlaczego na takich torach ciężej jest o wyprzedzanie rywali?
- Na takich torach jest większa prędkość, większa walka i większe upadki. To jest spektakularne.

- Zawody w Tomaszowie były inne jeszcze dlatego, że była rozegrana w hali, a nie na stadionie. Zauważyłeś jakieś różnice w ustawieniach motocykla? Wszak powietrze i ciśnienie są w zakrytym pomieszczeniu inne niż na zewnątrz.
- Nie było jakichś szczególnych zmian, tylko troszkę w gaźniku pozmienialiśmy.

- Powiedz jeszcze trochę o organizacji zawodów. Według mnie w drugiej części czyszczenie toru trwało zbyt długo, ale tor nie był tak trudny jak np. wczoraj w Togliatti. Zaskoczył mnie także park maszyn. Zazwyczaj on znajduje się w ciepłych halach, a w Tomaszowie był koło toru, jak na żużlu. Powodowało to jakieś trudności, jak np. utrzymanie ciepła silnika?
- Tak, było chłodno i powodowało to dyskomfort podczas pracy przy motocyklu.

- W weekend wziąłeś udział w I Finale IM Rosji w Togliatti. Zdobyłeś 13 punktów i zająłeś 9 miejsce. Na półmetku mistrzostw jesteś w środku stawki. Jesteś zadowolony z takiego wyniku czy liczyłeś na walkę o pozycje medalowe? Jakie masz nastawienie przed finałem w Kamieńsku Uralskim?
- Planowałem walczyć o medale, ale nie mogłem nastroić motocykla tak jak chciałem.

- Dziękuję bardzo za rozmowę. Życzę Ci powodzenia w trwającym sezonie!
- Również dziękuję i Wam życzę wszystkiego dobrego!

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno      
2. Moje Bermudy Stal Gorzów      
3. Betard Sparta Wrocław      
4. RM Solar Falubaz Zielona Góra      
5. Eltrox Włókniarz Częstochowa      
6. Motor Lublin      
7. MrGarden GKM Grudziądz      
8. eWinner Apator Toruń      
 eWinner 1. Liga Żużlowa
1. ROW Rybnik      
2. Car Gwarant Kapi Meble Budex Start      
3. Orzeł Łódź      
4. Zdunek Wybrzeże Gdańsk
     
5. Unia Tarnów
   
6. Arged Malesa TŻ Ostrovia Ostrów
     
7. Abramczyk Polonia Bydgoszcz      
8. Cellfast Wilki Krosno    
2. Liga Żużlowa
1. Lokomotiv Daugavplis      
2. OK Bedmet Kolejarz Opole      
3. SpecHouse PSŻ Poznań      
4. RzTŻ Rzeszów      
5. Metalika Recycling Kolejarz Rawicz      
6. Wölfe Wittstock      
7. Trans MF Devils Landshut      
Bauhaus-Ligan
1. Masarna Avesta      
2. Indianerna Kumla      
3. Lejonen Gislaved      
4. Rospiggarna Hallstavik      
5. Dackarna Mallila      
6. Vetlanda Speedway      
7. Västervik Speedway      
8. Piraterna Motala      
9. Smederna Eskilstuna      
Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik  
2.  Tai Woffinden  
3.  Fredrik Lindgren  
4.  Maciej Janowski  
5.  Leon Madsen  
6.  Jason Doyle  
7.  Artem Laguta  
8.  Emil Sajfutdinow  
9.  Martin Vaculik  
10. Max Fricke  
11.  Matej Žagar  
12. Krzysztof Kasprzak  
13. Anders Thomsen  
14. Robert Lambert  
15. Oliver Berntzon  
Partner
Ostatni wywiad
   Patrick Hansen: Możemy walczyć o zwycięstwo w lidze

Patrick Hansen w listopadzie przeniósł się z RzTŻu Rzeszów do Arged Malesa TŻ Ostrovii. Zawodnik w rozmowie z naszym portalem opowiada o tym, jak zmieniły się przygotowania do sezonu 2021 w czasach koronawirusa oraz przedstawił swoje cele zarówno drużynowe jak i indywidualne na ten rok.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Dajmy zawodnikom po prostu jeździć (felieton)

Przed sezonem 2021 w regulaminie pojawił się dość kontrowersyjny przepis jakim jest ograniczenie startów do maksymalnie dwóch lig dla zawodników z PGE Ekstraligi oraz maksymalnie trzech dla przedstawicieli pozostałych szczebli rozgrywkowych w Polsce. Jest to spory cios zarówno dla samych żużlowców jak i lig poza granicami naszego kraju. Dla klubów z Polski natomiast spore ułatwienie.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Kluby żużlowe w Social Mediach #1 - Facebook

Social Media to aktualnie jeden z najważniejszych jak nie najważniejszy aspekt marketingowej działalności nie tylko klubów sportowych, ale także firm czy też różnego rodzaju organizacji. Zbliża się koniec 2020 roku, a jak w mediach społecznościowych wyglądają kluby żużlowe? Oto małe podsumowanie działalności drużyn żużlowych w sieci. W pierwszej części skupię się na Facebooku. Które z zespołów posiadają największą liczbę polubień, a które mają ich najmniej?

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu