POLSKA
Stal Gorzów w trwającym okienku transferowym pozyskała m.in. Linusa Sundstroema. Dla utalentowanego Szweda będzie to debiut na torach ekstraligowych i wszyscy związani z gorzowskim speedway'em liczą, iż w ekipie Piotra Palucha będzie stale podnosił swoje umiejętności.
Sundstroem w polskiej lidze zadebiutował w 2010 roku, kiedy to podpisał kontrakt w Gnieźnie. W barwach czerwono-czarnych otrzymał szansę występu w ośmiu meczach, w których wykręcił średnią biegową 1,633. Po sezonie urodzony w Aveście żużlowiec postanowił zmienić otoczenie i zawarł umowę z Orłem Łódź, w barwach którego wykręcił średnią nieco wyższą od poprzedniej - 1,690. Teraz przyszedł czas zmierzyć się z czołówką światowego speedway'a na torach Enea Ekstraligi.
- Powodziło mi się ze zmiennym szczęściem. W pewnym momencie miałem problemy ze swoimi silnikami, ale zmiana tunera sprawiła, że moje wyniki poszły w górę. Krok po kroku staram się czynić postępy i myślę, że teraz nadszedł czas na to, aby spróbować swoich sił w polskiej Ekstralidze. Rok 2013 powinien być więc dla mnie ogromnym krokiem do przodu, większym niż kiedykolwiek - opowiada Linus Sundstroem w rozmowie z oficjalną stroną internetową gorzowskiego teamu.
Zawodnik notuje świetne wyniki w brytyjskiej Elite League, ze zmiennym szczęściem wiedzie mu się zaś w rodzimej lidze czyli w Elitserien. Starty na Wyspach to jednak zupełnie "inna" bajka o czym wszyscy doskonale wiedzą - Liga angielska jest chyba najłatwiejszą w jakiej przyszło mi się ścigać. Wystarczy spojrzeć na zawodników, którzy tam jeżdżą. Mimo to jazda w Anglii zawsze sprawiała mi ogromną radość i myślę, że to jest główna przyczyna, dla której właśnie tam moje wyniki są najlepsze.
Tak jak wspomnieliśmy, dla Sundstroema będzie to debiut w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce. Będzie to dla niego prawdziwy egzamin, lecz przy szybkim "załapaniu" ustawień sprzętowych, Szwed może okazać się wartościowym nabytkiem dla srebrnego medalisty Drużynowych Mistrzostw Polski. Czy zawodnik jest już gotów na to by podjąć wyzwanie? - Oczywiście chciałbym prezentować się lepiej w Polsce i w Szwecji. Na te dwie ligi będę miał jednego dodatkowego mechanika. Zainwestowałem ponadto w nowe silniki, które, mam nadzieję, pozwolą mi na poprawienie wyników w tych dwóch krajach. Czuję, że rok 2013 będzie największym w mojej dotychczasowej karierze. Jestem pewny, że będę gotowy na wszystkie wyzwania jakie mnie czekają, a moi mechanicy pomogą mi w tym perfekcyjnie przygotowując sprzęt.
W tym roku gorzowska Stal zasiliła się piątką zawodników: Tomaszem Gapińskim, Adrianem Gomólskim, Łukaszem Jankowskim, Danielen Nermarkiem oraz właśnie Linusem Sundstroemem. Dlaczego 22-letni żużlowiec z kraju Trzech Koron zdecydował się na angaż w Gorzowie Wielkopolskim oraz co sądzi o aktualnym składzie swojego nowego klubu? - Działacze skontaktowali się ze mną i oznajmili, że chcą mnie u siebie. Stal Gorzów to jeden z największych klubów w żużlowym świecie i wszystkie warunki ustaliliśmy w miarę szybko. To jest jak spełnienie marzeń z dzieciństwa. Miałem oferty z innych klubów, ale sądzę, że Gorzów będzie dla mnie idealny. Rzeczywiście patrząc na nasze wyniki, to ja jestem tym, który nie ma pewnego miejsca w składzie. Cała ta czwórka to znane nazwiska w żużlowym świecie. Jestem jednak pewien, że dobrymi wynikami uda mi się przekonać trenera o swojej wartości i wywalczę sobie miejsce w składzie. To będzie trudne zadanie, ale jestem głodny wyzwań i jednocześnie gotowy aby podjąć również to.
Czy Linus Sundstroem okaże się objawieniem sezonu 2013 na ekstraligowych torach?
PGE Ekstraliga
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Automa Unia Tarnów vs
Texom Stal Rzeszów
niedziela 14:00
Hunters PSŻ Poznań vs
Fogo Unia Leszno
niedziela 16:30
FIM Speedway Grand Prix - Warszawa
sobota 19:00
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
5 | 6 | +44 |
4. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 3 | --44 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
3 | 3 | -44 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów