eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 272
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  M. Cieślak: Zapotrzebowanie na żużel w Poznaniu było spore
 2013-02-28 19:46:49  Konrad Cinkowski    inf.prasowa

Włodarze Poznańskiego Stowarzyszenia Żużlowego walczą by na poznański Golęcin powrócił żużel. W ostatnim czasie podczas posiedzenia Komisji Kultury Fizycznej i Sportu, jeden z przedstawicieli klubu lekkoatletycznego zaproponował swoją wizję "Parku Olimpijskiego", w którym braknie miejsca dla czarnego sportu.

Panie trenerze, w Poznaniu mamy do czynienia z preludium procesu komunalizacji obiektów na Golęcinie, miejscu tradycji poznańskiego żużla. Wszystko wskazuje na to, że miasto w tym roku przejmie owe tereny. Zarząd  Poznańskiego Stowarzyszenia Żużlowego czyni starania, aby do Lasku Golęcińskiego powrócił żużel. Tymczasem przedstawiciele lekkoatletów, podczas ostatniego posiedzenia Komisji Kultury Fizycznej i Sportu, wyszli z propozycją zaadaptowania obiektu żużlowego na lekkoatletyczny i stworzenie „Parku Olimpijskiego”. Wizja ta wyklucza istnienie żużla, zarówno na Golęcinie, jak i praktycznie w ogóle w Poznaniu. Jak Pan to skomentuje?
- Ja oczywiście jestem za tym, żeby żużel w Poznaniu był. Pamiętam, jak we wczesnych latach siedemdziesiątych sam jeździłem na Golęcinie, startując w różnego rodzaju zawodach. Pamiętam chociażby turnieje Stomilu czy mecz Polska- ZSSR oraz to, że zawody te przyciągały rzesze ludzi, stadion był zapełniony po brzegi. Zapotrzebowanie na żużel w Poznaniu było spore i myślę, że jest nadal. W niektórych polskich miastach, na czele ze stolicą, nie ma większych możliwości na istnienie speedwaya ze względu na brak zainteresowania tą dyscypliną. Inaczej jednak ma się sprawa w Poznaniu, gdzie fanów czarnego sportu jest wielu. Moim zdaniem wyrządzono by im wielką krzywdę wykluczając obiekt żużlowy z kompleksu na Golęcinie.

Trudno się z Panem nie zgodzić, patrząc na historię i tradycję Golęcina w kontekście speedwaya. Co więcej wydaje się, że powrót żużlowych maszyn na tor w Poznaniu jest istotny nie tylko dla działaczy i kibiców z Poznania, ale również dla całej żużlowej Polski.
- Nie wiem jak to jest z całą Polską, ale mi osobiście żal każdego klubu, każdego stadionu, który potocznie mówiąc zarasta chwastami. Nie wierzę w realizację wizji lekkoatletów i w to, co obiecują. Niech ktoś odpowie na pytanie, ile zawodów lekkoatletycznych, które przyciągną kibiców, można zorganizować w Poznaniu? Z pewnością niewiele. Natomiast jeśli chodzi o żużel: w sezonie przynajmniej raz na dwa tygodnie liga, zawody młodzieżowe i inne, różnorakie imprezy, niekoniecznie krajowe. Poza tym, z tego co wiem, jeden, w miarę nowoczesny stadion lekkoatletyczny jest tuż obok obiektu żużlowego. To powoduje, że już nie wiem o co tak do końca chodzi. Być może nie tyle o istnienie dwóch stadionów lekkoatletycznych, ile o brak żużla, który najwidoczniej komuś przeszkadza? Jestem za tym, aby działać i walczyć o to, aby żużel w Poznaniu istniał.

Czy myśli Pan, że polskie środowisko żużlowe jest w stanie zsolidaryzować się i wesprzeć działania Poznaniaków?
- Myślę, że tak. I ja i z pewnością wielu ludzi ze świata żużlowego życzymy Poznańskiemu Stowarzyszeniu Żużlowemu i jego kibicom powodzenia i wszystkiego dobrego. Popieram ich działania, jednak sam niewiele mogę zrobić w tej sprawie. Najwięcej zależy od samych Poznaniaków, władz miasta i zarządców obiektów. Zanim podejmą decyzję powinni się jednak mocno zastanowić i wziąć za nią odpowiedzialność. Zwróćmy uwagę, że większość stadionów żużlowych w Polsce to stadiony miejskie-gdyby żużel przestał na nich funkcjonować, z pewnością w ciągu kilku lat popadłyby w ruinę. Zarówno w ich przypadku, jak i w przypadku Golęcina inne dyscypliny nie mają potencjału, aby te obiekty użytkować i w pełni wykorzystywać, tak jak jest to możliwe w przypadku speedwaya. Jestem przekonany, że jeśli rzeczywiście obiekt przejmą lekkoatleci to stadion umrze śmiercią naturalną.

Na koniec wspomnijmy o petycji wystosowanej przez władze PSŻ-tu zamieszczonej na stronie klubowej. Przez pierwsze trzy dni od momentu pojawienia się oświadczenia w sieci podpisało je ponad 1 600 osób. Z tego co wiem Pan również popiera je w pełnej rozciągłości.
- Oczywiście. Jak już wspomniałem decydenci, zanim zmienią profil sportowy obiektu, powinni się dwa razy zastanowić i wziąć pełną odpowiedzialność za to, co będzie się działo w przyszłości.

Rozmawiał: Michał Dudka


Niedawno na Golęcinie rywalizowali żużlowcy, dziś włodarze walczą o stadion

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław 

niedziela 16:30

Gezet Stal Gorzów vs Stelmet Falubaz Zielona Góra

niedziela 19:15

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

 

FIM Speedway Grand Prix

sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu