Wywiady
O bieżącej sytuacji w pilskim speedwayu rozmawiam z Markiem Wieczorkiem prezesem nowej drużyny - KS Speedway Polonia Piła. Drużyna pilska zostać reaktywowana i w nadchodzącym sezonie ma przystąpić do rozgrywek drugiej ligi żużlowej.
Panie Prezesie zacznijmy od pytania, które najbardziej interesuje pilskich kibiców. W jakim składzie pilska drużyna przystąpi do nadchodzących rozgrywek?
Skład chcemy głównie oprzeć na zawodnikach wywodzących się z Piły, ale nie na tych najlepszych z Ekstraligi czy też z pierwszej ligi. Prowadzimy rozmowy z Krzysztofem Pecyną oraz z kilkoma innymi zawodnikami. Nie chciałbym publicznie wypowiadać nazwisk, ponieważ mieliśmy dwa przypadki gdzie podaliśmy wcześniej, o kogo chodzi i inne kluby nas ubiegły i podpisały kontrakty z tymi zawodnikami, na których nam zależało. Chcemy oprzeć swój skład o krajowych jeźdźców, ale także codziennie wpływają do naszego klubu oferty zagranicznych żużlowców. Zawodnikom zainteresowanym startami w naszym klubie oferujemy wynagrodzeniu za punkty z podziałem na drabinkę 1-4, 5-8, 9-12, 13 i więcej. To wynagrodzenie będzie zróżnicowane. Nie przyjmujemy żadnych wstępnych warunków. Stawiamy na profesjonalizm od początku do końca. Planujemy w najbliższych 3 tygodniach podpisanie kontraktów z dziesięcioma seniorami i pięcioma juniorami. Czy to nam się uda trudno powiedzieć, ale właśnie w tym kierunku zmierzamy.
Nie chce pan zdradzić nazwiska zawodników to może poznamy sztab szkoleniowy pilskiego klubu?
Chcemy, aby trenerem został pan Piotr Szymko. Dyrektorem sportowym najprawdopodobniej zostanie pan Lech Kędziora. Będzie on odpowiedzialny za przeprowadzenie treningów, imprez sportowych, przygotowanie toru do zawodów oraz będzie służył doświadczeniem i współpracował z trenerem Szymko. To połączenie rutyny z młodością.
Aby móc zakontraktować zawodników i wystartować w rozgrywkach ligowych jest potrzebny budżet. W jaki sposób go zdobywacie?
Proponujemy firmom, przedsiębiorstwom z Piły, okolic i z całego kraju szeroką ofertę reklamową. Można reklamować się na stadionie przy ul. Bydgoskiej w ciągu całego sezonu 2009 (ok.10 imprez). Mamy propozycje od kilkuset złotych do kilku tysięcy za duże reklamy. Wystawiamy fakturę .To jest jedna z propozycji. Mamy umowy sponsoringowe na inne rzeczy niż reklamę. Są to np. motocykle, części do motocykli, sprzęt pozwalający przeprowadzić treningi czy zawody żużlowe oraz usługi wykonane na rzec klubu w ramach umowy sponsoringowej .Szukamy też sponsora strategicznego z Piły lub okolic. Mogą to być średnie lub, większe przedsiębiorstwa nawet zagranicy. Czynimy starania, aby słowo w nazwie klubu Speedway zmieniło się w logo i w nazwę sponsora strategicznego. Wystąpiliśmy też po środki do Starostwa Powiatowego. Chcemy je przeznaczyć na szkolenie młodzieży oraz promocje powiatu pilskiego. Chcemy zbudować budżet przed rozpoczęciem rozgrywek, to jest nasz cel na najbliższe tygodnie i miesiące. Znaczącą częścią tego budżetu będą tworzyć wpływy z biletów zakupywanych przez naszych kibiców. Miejmy nadzieję, że tłumnie będą odwiedzać nasz stadion, wówczas nie powinno być żadnych problemów finansowych.
Był pan jednym założycieli pilskiego klubu, który reaktywował się na mapie żużlowej w 1992 roku. Teraz znów pomaga pan odnawiać żużel w Pile. Czy widzi pan dużą różnicę od reaktywacji w tamtym czasie do tego, co mamy dzisiaj?
Gdy reaktywowaliśmy speedway w naszym mieście w 1992 roku były to czasy po przełomie gospodarczym i politycznym w naszym kraju. Sytuacja wielu firm i osób była naprawdę trudna. Wielu straciło pracę. Patrząc wstecz, siedemnaście lat temu widzę, jaki był wtedy ogromny zryw całego społeczeństwa pilskiego, któremu mogę tylko podziękować za tamte poparcie w reaktywacji żużla po 25 latach przerwy. Dzięki pracy na rzecz stadionu, bezinteresownej pomocy setek ludzi udało się nam przywrócić żużel w Pile. Dziś, sytuacje oceniam nieco inaczej. Okrzepły nam firmy i przedsiębiorczość w Polsce. Znowu mamy sytuacje z tzw. kryzysem finansowym, co niestety przekłada się na ewentualny sponsoring. Dużo jednak firm powstało przez te 17 lat, które mają potencjał, pewne możliwości np. reklamowania się, pokazania na obiekcie. W rozmowach bezpośrednich z firmami, widzimy jednak, że jest zapotrzebowanie na reaktywację sportu żużlowego w Pile. Nie tylko ligi zawodowej, ale także miejsca dla amatorów, aby mogli uprawiać swoją pasję i wystartować w lidze nieprofesjonalnej. Chcemy także szkolić dzieci i młodzież w szkółce żużlowej głównie z naszego terenu. Dzięki amatorom i szkółce mamy możliwość pozyskania swoich zawodników wychowanków do naszej drużyny. Zależy mi na ponownej reaktywacji tego sportu, ponieważ jestem od urodzenia Pilaninem i nie chce, aby ten stadion, był niszczony przez wandali. Ten obiekt ma być gościć fanów czarnego sportu, którzy jak pamiętamy tłumnie go wcześniej odwiedzali.
Czego należy życzyć prezesowi KS Speedway Polonia Piła w najbliższym czasie?
Jak największej przychylności firm z Piły oraz całego byłego województwa pilskiego. Chciałbym, aby ci wierni kibice, którzy byli i są w Pile uczestniczyli i pomagali nam przy ponownej reaktywacji. Wspólnymi siłami, przy wsparciu sponsorów i przedsiębiorców uda nam się to wykonać.. Zapraszam do pisania na naszą skrzynkę internetową: ks.speedway-polonia.pila@o2.pl
Dziękuje za rozmowę
Dziękuje za rozmowę
PGE Ekstraliga
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Automa Unia Tarnów vs
Texom Stal Rzeszów
niedziela 14:00
Hunters PSŻ Poznań vs
Fogo Unia Leszno
niedziela 16:30
FIM Speedway Grand Prix - Warszawa
sobota 19:00
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
5 | 6 | +44 |
4. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 3 | --44 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
3 | 3 | -44 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów