eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 382
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Michał Sikora: Sprzedaż będzie dwuetapowa
 2017-10-19 14:11:53  redakcja    inf.prasowa

W przyszłym tygodniu ruszy sprzedaż biletów na 2018 PZM Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland i będzie dwuetapowa, a zniżki na bilety będą obowiązywały do końca 2017 roku. Więcej w rozmowie z Michałem Sikorą – Prezesem Polskiego Związku Motorowego.

- Przed nami czwarta edycja żużlowego turnieju Grand Prix na PGE Narodowym. Z jakimi nadziejami Polski Związek Motorowy będzie organizował te zawody w maju 2018 roku?
- Kiedy podsumowywaliśmy 2017 LOTTO Warsaw FIM SGP of Poland, byliśmy bardzo zadowoleni z przebiegu i organizacji tych zawodów, a dziś mogę powiedzieć, że ta radość jest jeszcze większa, ponieważ na PGE Narodowym – na tle całego cyklu SGP 2017 – udało się stworzyć naprawdę dobre widowisko, a na torze było sporo walki. Nie zapomnę emocji polskich kibiców, gdy do samej mety Maciej Janowski gonił Fredrika Lindgrena ze Szwecji. Zabrakło do zwycięstwa naprawdę niewiele. Rozmawiamy w przededniu kończącego sezon turnieju w Melbourne. Wiemy, że Patryk Dudek, Maciej Janowski i Bartosz Zmarzlik walczą o medale Indywidualnych Mistrzostw Świata i bardzo im kibicujemy. Wierzę, że majowy turniej Grand Prix na PGE Narodowym będzie ponownie wielkim widowiskiem. Marzy mi się sukces Polaka, a ponieważ ponownie pojedzie aż siedmiu reprezentantów Polski w tych prestiżowych zawodach, to uważam, że powinniśmy im mocno kibicować. Oczywiście bez wywierania presji, bo taka nigdy w sporcie nie jest zdrowa. Bardzo chciałbym, żeby po majowych zawodach można było powiedzieć „do czterech razy sztuka”.
 
- Kiedy rozpocznie się sprzedaż biletów na zawody?
- W przyszłym tygodniu i wkrótce poinformujemy o tym ze szczegółami. Mogę już dziś zdradzić, że sprzedaż będzie dwuetapowa, a zniżki na bilety będą obowiązywały do końca 2017 roku.
 
- Na jak długo została zawarta umowa dotycząca organizacji zawodów FIM Speedway Grand Prix na PGE Narodowym?

- Nasza umowa mówi o organizacji zawodów na PGE Narodowym przez kolejne trzy lata.

- Powiedział pan o siedmiu polskich zawodnikach na PGE Narodowym w 2018 roku. Czyli założyć można już dziś, że dzika karta powędruje do rąk Polaka, a także, że w cyklu będziemy mieć czterech pełnoprawnych uczestników z naszego kraju?
- Awans do FIM SGP 2018 wywalczył Przemysław Pawlicki i na dzień dzisiejszy wiemy, że wystartuje w cyklu. Praktycznie pewny jest też udział Patryka Dudka, Macieja Janowskiego i Bartosza Zmarzlika, choć oczywiście wszystko potwierdzi się w Melbourne. Jestem realistą i nie sądzę, aby Międzynarodowa Federacja Motocyklowa przyznała kolejnemu naszemu reprezentantowi tzw. stałą dziką kartę na sezon 2018. Natomiast praktycznie nie zdarza się, aby federacja krajowa, która wnioskuje o pojedynczą dziką kartę na dane zawody, spotykała się z odmowną decyzją. Tym samym praktycznie pewny jest udział w zawodach na PGE Narodowym kolejnego Polaka z przechodnią dziką kartą. Stawkę zwyczajowo uzupełni dwóch polskich rezerwowych.
 
- Nie możemy nie powiedzieć o typach naszej federacji do dzikiej karty na 12 maja. Jakie ma Pan, jako Prezes PZM, przemyślenia z perspektywy dnia dzisiejszego?
- Decyzja zostanie podjęta wiosną 2018 roku po konsultacjach z trenerem kadry.

- To przy okazji, panie Prezesie. Kto nim będzie w sezonie 2018?

- Nie wyobrażam sobie, abyśmy mogli dokonać zmian i duet Marek Cieślak – kadra seniorów, a także Rafał Dobrucki – kadra juniorów ma moje całkowite zaufanie i poparcie.
 
- Wróćmy do tematu dzikiej karty na PGE Narodowym. Jaka będzie rekomendacja PZM?
- Formalnie narodowa federacja występuje do Międzynarodowej Federacji Motocyklowej o dziką kartę miesiąc przed danymi zawodami FIM SGP. Na PGE Narodowym turniej odbędzie się 12 maja, a więc tak naprawdę niewiele wydarzy się w polskim żużlu do tego czasu, choć nie znamy dziś jeszcze kalendarza. Forma zawodników z pierwszych startów będzie na pewno jakimś drogowskazem.

- Czy PZM Warsaw FIM SGP of Poland otworzy cykl FIM SGP 2018 i będzie to pierwsza impreza kalendarzowa IMŚ 2018?
- Nie jest to potwierdzone, ale nie jest też wykluczone.
 
- To nie przypadek, że po 2015 roku kolejne edycje zawodów na PGE Narodowym odbywają się w połowie maja?
- Przede wszystkim jest to stały termin, który sprawdził się pod względem frekwencji, a także warunków atmosferycznych, które z kolei mają niebagatelne znaczenie przy układaniu czasowego toru przez firmę Speed Sport Ole Olsena. Wiemy, że połowa maja oznacza mniejsze prawdopodobieństwo nocnych przymrozków, a odpowiednia temperatura w ciągu dnia pozwala na ułożenie toru zgodnie z wnioskami, które Ole Olsen wyciągnął po 2015 roku. Chciałbym podkreślić, że na pewno przed edycją w 2018 roku przeprowadzimy tradycyjny test toru żużlowego na PGE Narodowym kilka dni przed zawodami Grand Prix. Pozwala to na spokojne poprawki przy ewentualnych niedociągnięciach i sprawdziło się w sezonach 2016 i 2017, a przy tym jest świetną okazją dla zaplecza naszej kadry, aby potrenować na torze, którego geometria zdecydowanie różni się o tych, które są na tzw. stałych obiektach w naszym kraju.
 
- Wróćmy jeszcze raz do tematu dzikich kart. Publicyści i kibice prześcigają się w pomysłach, aby jedną z nich, w założeniu tą warszawską, przydzielać w przyszłości zawodnikowi, który w danym sezonie wywalczy tytuł Indywidualnego Mistrza Polski. Co pan sądzi o tym pomyśle?
- Jeśli mówimy o warszawskiej rundzie Grand Prix, to odbywa się ona w połowie maja, a finał IMP w ostatnich latach rozgrywany był w lipcu. Trudno jest nagradzać dziką kartą zawodnika na rok przed kolejną edycją zawodów na PGE Narodowym. Inne lokalizacje Grand Prix w Polsce są oczywiście po dorocznych finałach IMP, ale wrócę do poprzedniego wątku, a mianowicie dzika karta jest najczęściej przywilejem gospodarza zawodów i trudno byłoby pozbawiać organizatorów w innych polskich miastach możliwości ubiegania się o ten przechodni numer dla zawodnika miejscowego klubu.
 
- Co pan sądzi o wracającym co jakiś czas temacie pożądanej obecności trenera kadry narodowej seniorów na każdych zawodach z cyklu Grand Prix? Pobyt w parku maszyn szkoleniowca, tak sądzi wielu dziennikarzy i kibiców, byłby pomocny dla zawodników.

- To są szczegółowe kwestie szkoleniowe. Uważam, że należy przede wszystkim rozmawiać o nich z zawodnikami i trenerem. Nie zapominajmy, że żużel to sport specyficzny, gdzie dużo dzieje się w ciągu kilku minut pomiędzy pojedynczymi wyścigami w parku maszyn, a każdy zawodnik posiada zaufany team złożony z mechaników i menedżera.

Relacje Live

DRUŻYNOWE MISTRZOSTWA POLSKI JUNIORÓW
Finał DMPJ w Gorzowie
czwartek, godzina 17:00

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno
14 29 +168
2. Cash Broker Stal Gorzów
14 21 +43
3. forBET Włókniarz Częstochowa
14 19 +2
4. Betard Sparta Wrocław
14 19 +54
5. Get Well Toruń
14 18 -19
6. MrGarden GKM Grudziądz
14 12 -86
7. Falubaz Zielona Góra 14 10 -64
8. Grupa Azoty Unia Tarnów 14 10 -98
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin
14 26 +187
2. ROW Rybnik 14 23 +181
3. Car Gwarant Start Gniezno 14 23 +66
4. Lokomotiv Daugavpils 14 21 -4
5. Orzeł Łódź
14 18 +47
6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 14
15
+40
7. Euro Finannce Polonia Piła 14 7 -149
8. Arge Speedway Wanda Kraków
14 5 -368
2. Liga Żużlowa
1. Stal Rzeszów 12 29 +181
2. MDM Komputery Ostrovia Ostrów
12 24 +137
3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz 12
16
+31
4. OK Kolejarz Opole 12 15 -29
5. Iveston PSŻ Poznań
12

11

-37
6. Polonia Bydgoszcz

12

8
-136
7. KSM Krosno 12 2 -147
SGB Premiership
1. King's Lynn Stars 24 53 +96
2. Somerset Rebels 24 47 +58
3. Poole Pirates 24 44 +95
4. Belle Vue Aces 23 40 +55
5. Swindon Robins 23 35 -16
6. Wolverhampton Wolves 24 34 -74
7. Leicester Lions 24 23 -214
Elitserien
1. Dackarna Malilla
14 28 +116
2. Rospiggarna Hallstavik
14
23 +101
3. Smederna Esklistuna
14
23 +91
4. Vetlanda Speedway 14
23
+48
5. Västervik Speedway
14 16
-34
6. Indianerna Kumla
14
14 -92
7. Lejonen Gislaved
14 10
-67
8. Masarna Avesta
14 3 -163
Zdjęcie miesiąca
Klasyfikacja SGP
1.  Tai Woffinden  108
2.  Bartosz Zmarzlik  99
3.  Maciej Janowski 89
4.  Fredrik Lindgren  89
5.  Patryk Dudek 84
6.  Greg Hancock 81
7. Artiom Łaguta  73
8.  Jason Doyle  70
9.  Emil Sajfutdinow  70
10.  Matej Žagar  61
11.  Nicki Pedersen 59
12.  Chris Holder 53
13.  Martin Vaculik  44
14. Przemysław Pawlicki 32
15. Craig Cook 30
Klasyfikacja SEC
1.  Leon Madsen  56
2.  Jarosław Hampel  45
3.  Robert Lambert 41
4.  Antonio Lindbaeck 40
5.  Mikkel Michelsen  40
6.  Emil Sajfutdinow 39
7. Peter Kildemand 32
8.  Vaclav Milik  32
9. Andriej Kudriaszow  26
10.  Kai Huckenbeck  26
11.  Krzysztof Kasprzak 24
12.  Piotr Pawlicki 20
13. Andrzej Lebiediew 20
14.  Andreas Jonsson 19
15. Josef Franc  4
Klasyfikacja IMŚJ
1.  Maksym Drabik  41
2.  Bartosz Smektała  35
3.  Robert Lambert  30
4.  Dominik Kubera 25
5.  Daniel Bewley  21
6.  Andreas Lyager 17
7.  Fredrik Jakobsen 16
8.  Patrick Hansen  15
9.  Joel Kling  14
10. Daniel Kaczmarek 13
11.  Filip Hjelmland 9
12.  Nick Skorja 8
13. Robert Chmiel  4
14. Filip Hajek  1
15. Davis Kurmis  1
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Bartłomiej Kowalski: Na pewno można było wygrać

Bartłomiej Kowalski okazał sie z jednym bohaterów Arge Speedway Wandy Kraków w meczu z Lokomotivem Duagavpils. Zespół z województwa małopolskiego zdołał remisować 45:45 z fawroyzowanymi Łotyszami. Ważnym punktem w ekipie gospodarzy był właśnie wcześniej wspomniany młodzieżowiec, który uzyskał 8 punktów z bonusem. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z utalentowanym zawodnikiem.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Elitserien: Podsumowanie sezonu 2018 (cz. III)

Za Nami półfinały szwedzkiej Elitserien. Jest to trzecia część podsumowania sezonu 2018 w wykonaniu poszczególnych drużyn tej ligi. W miniony wtorek sezon zakończyły zespoły Rospiggarny Hallstavik i Västervik Speedway. Jest to zatem okazja, aby przyjrzeć się dokonaniom tych drużyn w tych rozgrywkach.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Śladami historii. Parowy czempionat (cz. II)

Zapraszamy Państwa na drugą część dotyczącą historii międzynarodowych finałów z udziałem najlepszych par świata. W drugiej części opiszemy historię składającą się na lata, kiedy w formacie parowym rozgrywano Drużynowe Mistrzostwa Świata (1994-1998) oraz po krótce opiszemy historię Speedway Best Pairs Cup z udziałem najlepszych reprezentacji świata (2013-2015). W pierwszej z kolei odnieśliśmy się do legendarnych Mistrzostw Świata Par. Zapraszamy do lektury!!!

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu