POLSKA
Na kilka tygodni przed zawodami Eurosport Speedway Best Pairs na łamach portalu speedwaypairs.com ukazał się wywiad z jednym z uczestników, trzykrotnym Indywidualnym Mistrzem Świata, Duńczykiem Nickim Pedersenem. Zachęcamy do lektury wywiadu.
Speedwaypairs.com: Masz wspaniały początek sezonu. Wygląda na to, że wszystko idzie zgodnie z planem?
Nicki Pedersen: - Cóż, oprócz niezbyt dobrej pogody tutaj w Polsce na początku sezonu, naprawdę nie mogę narzekać. Świetnie było znaleźć się na podium podczas pierwszego Grand Prix w Nowej Zelandii, dlatego muszę po prostu utrzymać tę formę do końca sezonu. To wymaga zaangażowania i koncentracji, ale i trochę szczęścia.
Z powodu przełożenia niektórych meczów i imprez na początku sezonu, twój harmonogram startów będzie bardzo napięty podczas maja i czerwca. Jak poradzisz sobie z taką ilością spotkań? Mam na myśli problemy z podróżowaniem, zmęczeniem, koncentracją na starcie.
Tak, to będą bardzo pracowite dwa miesiące. Będę w siodełku przez 40 dni w przeciągu dwóch miesięcy. Dlatego bardzo ważną rzeczą dla mnie jest przygotować się najlepiej jak można pod względem logistyki. Muszę być także w dobrej formie psychicznej, ponieważ podróżowanie jest tak naprawdę najcięższą częścią tego wszystkiego. Dobrą rzeczą jest to, że dołożę wiele przebytych mil do mojego lotniczego konta.
Patrząc na twoje wyniki, musisz być naprawdę zadowolony ze współpracy ze szwedzkim tunerem Janem Anderssonem. Czy używałeś już tytanowych części do motocykla? Wiem, że kilku Skandynawów stosowało je i przyniosło im to świetne rezultaty. Czy to tylko przypadek, czy naprawdę możemy spodziewać się małej rewolucji?
- Tak, to prawda. Kiedy przerzuciłem się na tuning Jana Anderssona w połowie 2011 roku, moje rezultaty powoli zaczynały się poprawiać. Jeśli chodzi o tytanowe części, myślę że mamy jeszcze wiele testowania przed sobą, aby uzyskać z nich rezultaty jakich oczekujemy. Nie sądzę, by ktoś był zbyt szczęśliwy z używania ich w tym momencie, ale jestem pewien, że to będzie coś co da wielki postęp w sporcie, kiedy znajdziemy właściwą kombinację.
Dwa nowe wydarzenia pojawiły się w kalendarzu światowego speedwaya w tym sezonie. Jednym z nich jest Eurosport Speedway Best Pairs, które odbędzie się 8 czerwca. Co sądzisz o pomyśle ścigania parowego?
- Jestem bardzo zadowolony, że to wydarzenie powraca. To był turniej, który oglądałem wiele razy, kiedy byłem młody. Duńscy zawodnicy, jak Ole Olsen, Hans Nielsen I Erik Gundersen przywieźli tytuł do Danii wiele razy. Liczę na zdobycie jak najlepszego rezultatu 8 czerwca w Toruniu.
Z kim z twojej narodowej drużyny najbardziej chciałbyś jechać? Anders Secher jeszcze nie ogłosił twoich partnerów na ten turniej. Posiadasz najbardziej wyrównaną drużynę narodową ze wszystkich w stawce.
Oczywiście mam nadzieję, że dostanę najsilniejszego możliwego partnera. Byłoby świetnie jeżeli Niels Kristian Iversen utrzymałby obecną formę. Jednakże mamy bardzo wielu utalentowanych zawodników w Danii i jest mi bardzo trudno wybrać jednego z nich. Dlatego chyba dobrze się stanie, że decyzję podejmie nasz menadżer.
Co jest według ciebie najważniejsze w ściganiu parowym? Inne punktowanie na tym turnieju 4-3-2-0 zamiast standardowego 3-2-1-0 oznacza, że trzeba współpracować na torze więcej niż zwykle. Czy ten system ci odpowiada?
- Musisz posiadać strategię pierwszego łuku, to jest najważniejsze. Po tym nie możesz tak naprawdę mieć żadnej strategii przedbiegowej, ponieważ musisz spojrzeć na pozycje innych zawodników podczas wyścigu. Jeśli chodzi o punktowanie, to bardzo ważną sprawą będzie nie dojeżdżać za dużo razy na ostatnim miejscu. Lepiej będzie pilnować drugiego i trzeciego miejsca, zamiast ryzykować wszystko, by zdobyć pierwsze.
Kto jest według ciebie faworytem turnieju?
- Trudne pytanie. Myślę, że 5 na 7 par ma szanse na wygraną. Jednakże Polska musi być u siebie uznawana za faworyta. Jeśli w jednym miejscu spotykają się pewnie najlepsze duety globu, to ciężko mówić o żelaznych pretendentach.
Czy masz jakiegoś zawodnika, którego podziwiasz najbardziej ze względu na jego umiejętności jazdy w duecie?
- Patrząc w przeszłość, myślę, że Hans Nielsen jeździł świetnie jako zawodnik parowy. Jeśli chodzi o teraźniejszych zawodników, to jestem zdania, że Greg Hancock i Tomasz Gollob są najlepsi jeśli chodzi o taką jazdę.
Wydarzenie będzie nadawane do 71 krajów na całym świecie. Co sądzisz o zaangażowaniu się Eurosportu do żużla w tym sezonie poprzez turnieje Best Pairs I Speedway European Championships?
Jestem bardzo zadowolony, że tak wielki nadawca jak Eurosport inwestuje tak dużo w żużel. Jestem także przekonany, że zwróci im się to z nawiązką, gdyż żużel to jeden z najbardziej interesujących sportów do oglądania na żywo. Taka współpraca powinna przynieść całe mnóstwo korzyści dla obu stron.
W minioną niedzielę Pedersen dwukrotnie przegrał z Sajfutdinowem, raz udało mu się pokonać Rosjanina. Jak będzie w Toruniu?
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów