POLSKA
Piotr Pawlicki będzie uczestnikiem turnieju Speedway Grand Prix Challenge, który odbędzie już w przyszłą sobotę na torze w brytyjskim Poole. Zawodnik awans do finału tegorocznych eliminacji do elitarnego cyklu wywalczył podczas drugiego półfinału, który odbył się 7 sierpnia na torze w duńskim Holsted.
Na początku sporo zamieszania wywowałały spekulacje, że będzie on w Poole jedynie rezerwowym, jednak jak przyznaje sam zawodnik, od początku wiedział on, że wywalczył pełnoprawny awans. Pawlicki dodaje również, że w jego planach był występ podczas finału Indywidualnych Mistrzostw Europy Juniorów, który również 24 sierpnia, odbędzie się na torze w Niemieckim Gustrow. Jak powiedział w rozmowie z naszym portalem, decyzja o wyborze zawodów, nie należała jednak do niego. - Wiedziałem, że awansowałem, bo od początku wiedzieliśmy, że z Lonigo wypada jeden zawodnik. Ogólnie ja, jako zawodnik chciałem jechać na Mistrzostwa Europy, już wspominałem wcześniej o tym i tata też. Byliśmy już na to przygotowani, niestety FIM nie dał mi szansy, po prostu FIM podyktował mi warunki, gdzie mam jechać. Ale jestem już w tym Challenge i to są dla mnie bardzo prestiżowe zawody, Mistrzostwa Europy to byłyby dla mnie też bardzo ważne zawody, ponieważ już mam ostatni rok (w tej kategorri wiekowej - przyp. red.). Już mam mistrza, ale nie powiem, że nie chciałbym zdobyć drugiego, tym bardziej, że tor w Gustrow mi zawsze pasował. Ale cóż, jadę na ten Challenge, stawka będzie bardzo, bardzo mocna, będę jednym z najmłodszych zawodników w historii Challenge, więc będzie na mnie na pewno wywarta duża presja i mam nadzieję, że tam, w tych zawodach pokażę się z jak najlepszej strony. Na razie, szczerze mówiąc, nie wiem, czy sam jestem gotowy na to Grand Prix, ale jeśli bym awansował, to i tak muszę jeździć. Ale wiadomo, stawka jest tam bardzo dobra i na razie jadę z nastawieniem, aby pokazać się z jak najlepszej strony - powiedział młodszy z braci Pawlickich o swoim występie w SGP Challenge.
Przed niedzielną kolejką Enea Ekstraligi, Fogo Unia Leszno, której barw broni, wciąż zachowuje szanse na awans do pierwszej czwórki i walkę o medale. Jednak na drodze staje Stal Gorzów, która rónież ma ten sam cel, zapowiada się więc bardzo emocjonujące spotkanie. - Sądzę, że to będzie tak naprawdę bardzo wyrównany mecz, bo tak samo jak i my, tak samo Gorzów, będzie jechał o Play Offy i myślę, że to będzie naprawdę najciekawszy mecz, być może w całym naszym sezonie. Na pewno będzie trochę ostrej jazdy, bo nie wierzę, że nie. Brakuje nam Przemka, bo to jednak kapitan, bez kapitana się jeździ ciężko. Tak jak w tamtym roku, akurat na najważniejsze mecze zabrakło nam Jarka (Hampela - przyp.red.), więc ten pech cały czas w tej Unii jest. To jest właśnie najgorsze, że Tofik (Tobiasz Musielak - przyp. red.) ma kontuzję, Przemek ma kontuzję i nie mamy dwóch praktycznie czołowych zawodników, którzy przywozili bardzo ważne punkty dla naszej drużyny - powiedział o sytuacji w swoim zespole Piotrek.
Dużo większe szanse na awans do czwórki, drużyna z Leszna zachowałaby, gdyby w ubiegły czwartek udało jej się wywieźć korzystny wynik z Torunia. Tak się jednak nie stało i leszczyńskie Byki poległy na Motoarenie, w starciu z Unibaksem, w stosunku 51:39, a młodszy Pawlicki stracił wówczas swój najlepszy silnik. Jak jednak przyznaje, jego zespół wciąż marzy o awansie do fazy Play Off i o dalszej walce o Drużynowe Mistrzostwo Polski. - Jeśli chodzi o Toruń, to jedyny, kto pojechał dobrze, to Kenneth Bjerre. Naprawdę spisał się wyśmienicie na tym torze i widać było, że ma szybki motocykl. Ja, szczerze mówiąc, to w pierwszym biegu popełniłem błąd i dlatego Paweł Przedpełski mnie wyprzedził. Był on może i szybszy, ale gdybym jechał bardziej mądrze, to ciężej byłoby Pawłowi mnie minąć. Od drugiego biegu coś już nie pasowało, myślę, że to była wina tego silnika, który zatarł mi się na starcie w trzecim biegu. Praktycznie na dzień dzisiejszy to był mój najlepszy silnik, jechałem na nim w Berwick, szesnaście punktów w Szwecji zrobiłem, szesnaście w Gnieźnie i Srebrny Kask (zwycięstwo z kompletem punktów - przyp. red.). Wszystkie zawody, które miałem dobre, to właśnie na tym silniku jechałem, niestety, że tak powiem umarł, bo już nie da się odnowić tego silnika, wszystko w środku już jest do wyrzucenia. Teraz po prostu muszę koncentrować się na tym, by jak najlepiej pojechać w Lesznie, praktycznie odbić się za Toruń, bo w Toruniu ja też zawiodłem bardzo mocno, jechałem sześć biegów i zrobiłem pięć punktów. To jest dla mnie bardzo marny wynik, ale przegraliśmy, no i cóż. Mamy jeszcze jakieś tam szanse, za marzenia nie karają, więc będziemy marzyć o tym, żeby Tarnów przegrał u siebie, a my musimy wygrać z Gorzowem za trzy punkty. Jeśli awansujemy do Play Offów, to Przemek sam mi powiedział, że wtedy wróci, Tofik wróci, więc wtedy mielibyśmy pełen skład i może jeszcze powalczymy o złoto - zakończył Piotr Pawlicki.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów