POLSKA
Kibice Dospel Włókniarza Częstochowa zaczęli już się mocno niepokoić faktem, iż od dłuższego czasu nie widać postępów w pracach modernizacyjnych na obiekcie Lwów. Prezes klubu Paweł Mizgalski uspokaia wszystkich fanów, wszystko przebiega zgodnie z planem.
Spółka CKM Włókniarz stała się zarządcą stadionu żużlowego w październiku ubiegłego roku. Od razu postanowiono, iż ze szpecącym parkiem maszyn koniecznie należy coś zrobić. Kontynuowanie pierwotnej inwestycji, która zakładała budowę hotelu, byłaby zbyt kosztowna, dlatego postanowiono zrealizować bardziej ekonomiczny projekt. Jesienią 2012 roku rozpoczęto prace. - Przed nastaniem zimy wykonaliśmy prace, które nie wymagały zezwoleń. Mam na myśli wybranie nasypów ziemnych po obu stronach parku maszyn. Poszerzyło to przestrzeń do stworzenia boksów dla zawodników. Równocześnie architekci pracowali nad projektem. Otrzymaliśmy także pozwolenie na wycinkę kilku drzew, które uniemożliwiały przeprowadzenie prac modernizacyjnych - opowiedział Paweł Mizgalski.
Roboty stanęły w miejscu i zaczęło to bardzo mocno niepokoić kibiców Włókniarza. W przeciągu najbliższych dni prace mają jednak zostać wznowione. - Lada dzień przystąpimy do umocnienia wybranych wałów ziemnych. W najbliższym czasie zostanie również skompletowana odpowiednia dokumentacja architektoniczna dla loży VIP, która ma docelowo powstać nad parkiem maszyn. Ekstraliga żużlowa przyznała nam licencję warunkową właśnie ze względu na prowadzoną modernizację. Park maszyn ma spełniać wymogi regulaminowe przed 20 marca. Boksy dla zawodników, w takim kształcie, w jakim ostatecznie zostaną zbudowane, przechodzą obecnie weryfikację specjalistów od regulaminów licencyjnych Polskiego Związku Motorowego. Czekamy na ich akceptację i ewentualne uwagi. Skierowaliśmy prośbę o możliwie jak najszybsze rozpatrzenie dokumentów przypominając o terminach wyznaczonych nam przez Ekstraligę - stwierdził.
- W momencie, gdy uzyskamy zgodę na zrealizowanie projektu, natychmiast przystąpimy do montażu boksów dla zawodników. Będzie to konstrukcja lekka, którą można wyprodukować w halach fabrycznych i już gotową zamontować na obiekcie. Pierwszy etap modernizacji prawdopodobnie nie obejmie budowy loży VIP nad parkiem maszyn. Trzeba jednak podkreślić, że będzie ona się składała również z elementów, które można przygotować w halach i gotowe przewieźć na nasz obiekt. Jest to na tyle szybki proces, że wystarczy kilku tygodniowa przerwa w meczach rozgrywanych na Arenie Częstochowa, by konstrukcja stanęła na swoim miejscu - kontynuował prezes.
Tak obecnie prezentuje się częstochowski park maszyn (fot. Marcin Biś)
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów