eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 244
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Felietony

  Quo vadis, Ekstraligo?
 2018-03-14 18:17:23  Bartłomiej Florek    inf.własna

W przeciągu ostatnich kilku godzin żużlowy Internet obiegła wiadomość o tym, że ekstraligowe kluby zmuszone są zaopatrzyć zawodników swojego klubu w plastrony, o ile zawodnicy nie posiadają kombinezonów używanych przez klub w minionym lub bieżącym sezonie. Do noszenia plastronów zawodnicy są zmuszeni podczas przedsezonowych treningów lub sparingów.

O ile używanie plastronów, zeszłorocznych lub tegorocznych kombinezonów podczas sparingów jest słuszne, to jednak nie widzę sensu, aby podczas sesji treningowych zawodnicy musieli używać plastronów. Dlaczego? Celem treningów jest, aby zawodnicy sprawdzili swoje maszyny, poprawić mankamenty w swojej jeździe czy testować warunki na torze. Piedestałem dla zawodników powinno być to, aby treningi odbywały się zdrowo i bezpiecznie, a nie to w jakim kombinezonie wyjechał na tor. Na sparingach idea ta jest zrozumiała, ponieważ na stadion przychodzi już znacznie więcej osób niż na treningi, a z racji tego, że treningi punktowane odbywają się według ściśle określonego schematu – posiadanie klubowego kevlaru lub specjalnego plastronu – ułatwi widzom identyfikację danego zawodnika.

W związku, iż tak naprawdę o obowiązku trenowania wyłącznie w ubraniach klubowych lub odpowiednich znacznikach dowiedzieliśmy się w ostatnich godzinach – to jak potraktujemy część zawodników Torunia czy drużynę Leszna, która do treningów podchodziła bez wiedzy (przynajmniej w moim mniemaniu) o obowiązku płynącego z regulaminu?

To jeszcze nie wszystko. Zapewne zauważyli Państwo, że zawodnicy czy trenerzy na obchody toru przed zawodami, konferencje prasowe, eventy medialne wychodzą w klubowych softshellach lub koszulkach. Już w zeszłym roku inne wzory posiadali zawodnicy i szkoleniowcy, teraz mają obowiązek produkować trzecią wersję ubrań dla osób funkcyjnych. Tym razem nie chodzi mi o to, że źle, iż chodzą oni ubrani. Czy jednak jest sens, aby wydawać multum pieniędzy na specjalnie spersonalizowane ubrania? Owszem, w wielu dyscyplinach – np. w piłce nożnej kluby mają specjalne dresy do treningów, konferencji, casualowe etc. Jednak są one poświęcone zawodnikom, trenerom czy np. masażyście. 

Czy jest sens ustalać coraz to nowsze, mało istotne ograniczenia tylko po to, by coś uchwalać? Może jednak powinniśmy pomyśleć nad tym co zrobić, aby tory były bezpieczniejsze, przyciągnąć młodych entuzjastów sportów motorowych do trenowania? Już kiedyś na Naszym portalu jeden z byłych redaktorów w swoim materiale wytaczał buble w regulaminie. 

Jeszcze trochę, a przyjdzie nam doczekać czasów, kiedy to dajmy na to - wapń używany do zaznaczania linii startowych będzie musiał mieć odpowiednią granulację, stroje podprowadzających nie będą mogły mieć krótszych rękawów niż do połowy ramienia czy prezenter zawodów nie będzie mógł przyjść do pracy w niczym innym niż kompletnym garniturze. Oby takie decyzje nie odbiły się kiedyś czkawką…

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno



2. Cash Broker Stal Gorzów



3. Betard Sparta Wrocław



4. forBET Włókniarz Częstochowa



5. Get Well Toruń



6. MrGarden GKM Grudziądz



7. Falubaz Zielona Góra


8. Speed Car Motor Lublin



Nice 1. Liga Żużlowa
1. Grupa Azoty Unia Tarnów


2. ROW Rybnik


3. Car Gwarant Start Gniezno


4. Lokomotiv Daugavpils


5. Orzeł Łódź



6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. Arged Malesa TŻ Ostrovia Ostrów



2. Liga Żużlowa
1. Euro Finannce Polonia Piła


2. Speedway Wanda Kraków



3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz


4. Kolejarz Opole


5. Power Duck Iveston PSŻ Poznań

 


6. Polonia Bydgoszcz

 



7. Wilki Krosno


SGB Premiership
1. Poole Pirates


2. King's Lynn Stars


3. Belle Vue Aces


4. Swindon Robins


5. Wolverhampton Wolves


6. Ipswich Witches


7. Peterborough Panthers


Elitserien
1. Smederna Esklistuna



2. Dackarna Malilla



3. Rospiggarna Hallstavik



4. Västervik Speedway



5. Vetlanda Speedway


6. Indianerna Kumla



7. Lejonen Gislaved



8. Masarna Avesta



9. Piraterna Motala



Klasyfikacja SGP
1.  Tai Woffinden  
2.  Bartosz Zmarzlik  
3.  Fredrik Lindgren  
4.  Maciej Janowski  
5.  Greg Hancock  
6.  Artiom Łaguta  
7.  Jason Doyle  
8.  Emil Sajfutdinow  
9.  Patryk Dudek  
10.  Matej Žagar  
11.  Martin Vaculik
12. Janusz Kołodziej

13.  Niels Kristian Iversen
 
14. Antonio Lindbaeck
 
15. Leon Madsen
 
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Bartłomiej Kowalski: Na pewno można było wygrać

Bartłomiej Kowalski okazał sie z jednym bohaterów Arge Speedway Wandy Kraków w meczu z Lokomotivem Duagavpils. Zespół z województwa małopolskiego zdołał remisować 45:45 z fawroyzowanymi Łotyszami. Ważnym punktem w ekipie gospodarzy był właśnie wcześniej wspomniany młodzieżowiec, który uzyskał 8 punktów z bonusem. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z utalentowanym zawodnikiem.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Premiership: Podsumowanie sezonu 2018 (cz. II)

Za Nami półfinały rozgrywek SGB Premiership w sezonie 2018. Sezon w lidze zakończyły już zespoły Belle Vue Aces i Somerset Rebels. Rebeliantów czeka jeszcze walka w finale SGB Premiership Knock-Out Cup. Przyjrzymy się zatem dokonaniom obu ekip w tym sezonie.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Śladami historii. Parowy czempionat (cz. II)

Zapraszamy Państwa na drugą część dotyczącą historii międzynarodowych finałów z udziałem najlepszych par świata. W drugiej części opiszemy historię składającą się na lata, kiedy w formacie parowym rozgrywano Drużynowe Mistrzostwa Świata (1994-1998) oraz po krótce opiszemy historię Speedway Best Pairs Cup z udziałem najlepszych reprezentacji świata (2013-2015). W pierwszej z kolei odnieśliśmy się do legendarnych Mistrzostw Świata Par. Zapraszamy do lektury!!!

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu