POLSKA
Jacek Rempała w minionym sezonie bronił barw drugoligowego ROW-u Rybnik. Po zakończeniu rozgrywek okazało się, że klub zalega mu sporą sumę pieniędzy. Szybko okazało się, że tamtejsi działacze nie zamierzają uregulować zaległości. Wówczas sprawy swoje ręce wziął Prezes PZM, który zapowiedział jasno, iż żaden klub z tego miasta nie otrzyma licencji dopóki zawodnicy nie otrzymają należnego wynagrodzenia.
W listopadzie 2012 r. Andrzej Witkowski, prezes Polskiego Związku Motorowego został zaproszony do Rybnika na spotkanie z prezydentem miasta Adamem Fudalim oraz Krzysztofem Mrozkiem, prezesem stowarzyszenia ŻKS ROW Rybnik. Tematem rozmowy, była kwestia dopuszczenia do startów w rozgrywkach ligowych nowego klubu, który zawiązano w mieście dwunastokrotnego mistrza polski. Prezes PZM-ot zastrzegł wówczas, że wymaga to spełnienia pewnych obostrzeń. Chodziło o spłatę zaległości poprzedniego klubu. - Ponieważ PZMot czuje się nie tylko odpowiedzialny nie tylko za klubu, ale także za zawodników chcielibyśmy, żeby doszło do spotkania prezesa Pawlaszczyka z Mrozkiem. Kluby muszą szybko dojść do porozumienia, a długi wobec zawodników muszą być spłacone. Jeśli nie będzie problemu z rozliczeniem, to PZMot nie widzi problemów, żeby nowemu stowarzyszeniu taką licencję na starty wydać - tłumaczył wówczas Witkowski.
Co prawda prezes nowoutworzonego stowarzyszenia zastrzegał, iż nie ma zamiaru spłacać długów swoich poprzedników, jednak Andrzej Witkowski bronił swoich racji - Pojawia się problem czy PZM może przejść do porządku dziennego nad faktem, że jest ten sam stadion, zawodnicy, ale w mieście pojawia się już trzeci nowy podmiot. W 2008 roku był pierwszy klub, po trzech latach – drugie stowarzyszenie, a w ubiegłym roku kolejna spółka. To nie byłoby fair w stosunku do zawodników, gdybyśmy pozwolili, by każdy klub zostawiał po sobie zobowiązania i nic z tym nie robili - przekonywał prezes.
Początkowo, Polski Związek Motorowy twardo stał przy swoim stanowisku i odrzucił wniosek o przyznanie licencji dla ŻKS ROW Rybnik. Jednak odwołanie przyniosło pozytywny skutek i klub dostał licencję warunkową. Dziś wiemy już, że rybniczanie dostali zielone światło na start w rozgrywkach II ligi mimo iż, byli zawodnicy ROW-u wciąż nie uzyskali zaległości. - Klub zalega mi naprawdę sporą sumę pieniędzy. W trakcie sezonu jeździłem za darmo wierząc w to, iż po zakończeniu rozgrywek odzyskam zaległości. Kiedy w listopadzie usłyszałem słowa prezesa PZM-ot, uwierzyłem, że sprawę uda się doprowadzić do szczęśliwego zakończenia - mówi Jacek Rempała. - Nikt z nowego klubu nie chce rozmawiać ze mną na temat zaległości, twierdzą że to nie ich problem. Ponoć kierownictwo ŻKS ROW Rybnik doszło do porozumienia z Polskim Związkiem Motorowym i dostanie zgodę na starty, tylko że nasza sytuacja nadal nie uległa zmianie - denerwuje się wychowanek "jaskółek". - Czuję się oszukany. Wierzyłem, że zadbano o nasze interesy, tymczasem okazuje się, że zostaliśmy zostawieni na lodzie - dodaje Rempała.
Zwróciliśmy się z pytaniem do prezesa Polskiego Związku Motorowego, Andrzeja Witkowskiego o wyjaśnienie całej sprawy. - Tak, to prawda, że osiągnęliśmy porozumienie z klubem ŻKS ROW Rybnik. W związku z tym, nie ma przeszkód by zespół ten wystartował w sezonie 2013 - wyjaśnia Witkowski.
Czy zatem, zawodnicy występujący w poprzednim sezonie w barwach ROW-u Rybnik mogą liczyć na spłatę zadłużenia przez nowoutworzony klub? - Tak, choć oczywiście nie będzie to pełna kwota. Każda sprawa będzie traktowana indywidualnie, dlatego nie podejmę się określenia procentu tej spłaty - podkreśla prezes PZM-ot. - Teraz musimy uporać się z problemem, w jaki sposób przekazać należności zawodnikom poprzez Polski Związek Motorowy. Nie chcielibyśmy się narazić na jakieś konsekwencje prawne związane z tą całą sytuacją, dlatego musimy dokładnie przeanalizować ten problem z prawnikami - dodaje Witkowski.
Prezes Polskiego Związku Motorowego uważa, że przepis odnośnie spłaty długów poprzednika jest dobrym rozwiązaniem, choć podkreśla, iż zawodnicy również winni zadbać o swoje interesy. - Nie może być tak, że żużlowcy podpisują potężne kontrakty z klubami o wątpliwej kondycji finansowej. Jeżeli pojawiają się pewne sygnały, iż pracodawca ma kłopoty z wypłatą kolejnych transz, to trzeba się zastanowić, czy warto wyjeżdżać do kolejnego spotkania. Przecież doskonale wiadomo, że z końcem sezonu może być trudno odzyskać pełną kwotę - uważa Andrzej Witkowski.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów