POLSKA
Już w tym roku finał IMP ma być przeprowadzony na wzór zawodów Grand Prix. Kibiców, którzy 23 czerwca pojawią się na finale IMP w Tarnowie, czekają nie lada atrakcje. W stawce zawodów na pewno nie zabraknie naszej trójki z Grand Prix: Tomasza Golloba, Jarosława Hampela i Krzysztofa Kasprzaka, a także obrońcy tytułu Tomasza Jędrzejaka.
Praktycznie przesądzono już, że nie będą oni musieli przebijać się przez system eliminacji. Miejsce w finale dostaną z urzędu. W przypadku uczestników GP będzie to nagroda za zasługi i reprezentowanie Polski na świecie. Zatem z półfinałów awansuje 12, a być może tylko 11 zawodników. Formuła zawodów ma przypominać tę znaną z Grand Prix. Nieoficjalnie wiemy, że pojawiła się prawna wątpliwość, czy taki kształt zawodów – 23 biegi, w tym dwa półfinały i finał – nie został... zastrzeżony.
Może się więc okazać, że trzeba będzie dokonać małej modyfikacji, aby móc skorzystać z całej reszty atrakcyjnego scenariusza. Być może, wzorem Memoriału Jana Ciszewskiego, zostanie rozegrany wyścig poprzedzający finał, w którym czterech młodych zawodników będzie się bić o dziką kartę w zawodach. A później już wszystko potoczy się zgodnie z rytuałem stosowanym w cyklu GP. Po serii zasadniczej – złożonej z 20 wyścigów – ośmiu żużlowców awansuje do półfinałów, przed którymi najlepsi wybiorą sobie pola startowe. Do decydującej rozgrywki wejdzie po dwóch zawodników z obu półfinałów.
Przewodniczący Głównej Komisji Żużlowej Piotr Szymański proponuje, żeby mistrz Polski oprócz medalu i przechodniego trofeum – czapki Kadyrowa – dostał w nagrodę dziką kartę na Finał Grand Prix w Toruniu. Oczywiście w przypadku wygranej uczestnika serii GP, ten prestiżowy bonus dostanie się w ręce najwyżej sklasyfikowanego żużlowca spoza stałej piętnastki uczestników.
Nie można wykluczyć, że w kolejnych latach będzie dochodziło do następnych zmian w finałach IMP. Rozważany jest pomysł, by zerwać z tradycją i nie organizować finału na stadionie drużynowego mistrza kraju. Prawda jest taka, że wizytówką naszej ligi są obiekty w Toruniu i Gorzowie, więc na razie tam (zanim powstaną następne nowoczesne tory), na przemian mógłby być rozgrywany finał. Pojawił się też idea, żeby finał IMP przenieść na Stadion Narodowy w Warszawie. Byłoby to jednak możliwe tylko w przypadku, gdyby połączyć takie zawody z turniejem Grand Prix na tym obiekcie. Koszty organizacji takiej imprezy, przede wszystkim usypania sztucznego toru, są wysokie (minimum 2 mln zł), co w praktyce oznaczałoby ogromną finansową stratę. GP w Warszawie może się odbyć najprędzej w 2014 roku, więc może wtedy temat wróci.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów