POLSKA
W niedzielę o godzinie 19:00, w meczu XI kolejki Speedway Ekstraligi Betard WTS Wrocław podejmie na swoim torze aktualnego Drużynowego Mistrza Polski - Falubaz Zielona Góra. Po dwóch łatwych zwycięstwach, wrocławian czeka teraz prawdziwy sprawdzian ich siły. Prawdą jest, że zielonogórzanie nie mogą w tym sezonie znaleźć formy z ubiegłego roku, ale należy pamiętać, że to drużyna nieobliczalna, mająca w swoich szeregach klasowych jeźdźców.
Wrocławianie wprawili wszystkich w osłupienie wygrywając niewysoko, ale pewnie (47:43) na torze w Zielonej Górze. Bohaterem tamtego spotkania był bez wątpienia, zdobywca 17 punktów Kenneth Bjerre. Jak ważnym ogniwem swojego zespołu jest Duńczyk, pokazują wyniki ostatnich potyczek. Od jego powrotu wrocławianie nie przegrali meczu. W pokonanym polu zostały Bydgoszcz, Tarnów i Częstochowa. Marek Cieślak ma zapewne apetyt na kolejne trzy punkty. Tym razem łatwo nie będzie, choć faworytem wydają się gospodarze niedzielnego pojedynku. Betard wydaje się nie mieć słabych punktów. Fenomenalnie jeździ Madsen, swoje robią Crump, Janowski i wspomniany Bjerre. Punktować zaczęli Jeleniewski i wracający do pełni sił po kontuzji Świderski. Warunkiem zwycięstwa, jest przebudzenie z lekkiego lenistwa, które wydaje się wdarło w szeregi wrocławian w końcówce meczu z Częstochową. Jeżeli zawodnicy poczują się zbyt pewnie - może ich to zgubić. Słaba Zielona Góra, zapędzona do narożnika, może znokautować w najmniej spodziewanym momencie.
Greg Hancock nie radzi sobie ani w Polsce, ani w Szwecji, a już zupełnie zawodzi w Grand Prix. Fredrik Lindgren jeździ w kratkę. Ostatnie mecze miał lepsze Piotr Protasiewicz, ale bez fajerwerków. Dobrucki i Zengota walczą, ale efektów punktowych nie widać. Falubaz jest cieniem mistrzowskiej drużyny. Jedynym do którego nie można mieć pretensji wydaje się finalista IMŚJ - Patryk Dudek. Czy to znaczy, że zielonogórzanie są skazani w tym meczu na porażkę? Wyrównany skład, który w ubiegłym roku był siłą drużyny spod znaku Myszki Micky, teraz mocno zawodzi. Koncepcja jest może i słuszna, pod warunkiem, że wszyscy robią swoje, a tymczasem w każdym meczu zawodzi coraz to inny z podopiecznych trenera Piotra Żyto. Czy odległe miejsce w tabeli i perspektywa odpadnięcia z rywalizacji, a nawet ryzyko udziału w barażach, zmobilizują ten rozbity zespół? Dla dobra widowiska, byłaby to oczekiwana zmiana.
Działacze Betardu liczą, że tym razem atrakcyjniejszy rywal zmobilizuje większa ilość kibiców do przyjścia na trybuny. Zielonogórskich kibiców mobilizować nie trzeba i pewnie znów szczelnie wypełnią sektor gości. Ciekawe kiedy skończy się ich cierpliwość i przekroczony zostanie wysoki próg odporności na „popisy” ich pupili. Marek Cieślak liczy, że zielonogórscy jeźdźcy „popiszą” się jeszcze ten jeden raz i jego zawodnicy zakończą tygodniowy maraton trzecim efektownym zwycięstwem. Postawi to wrocławian w bardzo komfortowej sytuacji przed play off, a sytuacja zielonogórzan stanie się nie do pozazdroszczenia.
Włókniarz Częstochowa:
1. Piotr Protasiewicz
2. Grzegorz Zengota
3. Rafał Dobrucki
4. Fredrik Lindgren
5. Greg Hancock
6. Patryk Dudek
Betard WTS Wrocław:
9. Kenneth Bjerre
10. Daniel Jeleniewski
11. Piotr Świderski
12. Leon Madsen
13. Jason Crump
14. Maciej Janowski
Ceny biletów na niedzielne spotkanie:
Trybuna Główna: 60 zł (normalny); 30 zł (ulgowy)
Sektory 22-23: 50 zł (normalny); 25 zł (ulgowy)
Sektory 2-5 i 16-18: 40 zł (normalny); 20 zł (ulgowy)
Sektory 7-9: 30 zł (normalny); 15 zł (ulgowy)
Bilety ulgowe przysługują:
- uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych do lat 15, na podstawie ważnych legitymacji szkolnych ze zdjęciem
- seniorom, którzy ukończyli 60 rok życia na podstawie dokumentu ze zdjęciem
Wstęp wolny:
Dzieci do ukończenia 7 roku życia mają wstęp wolny, bez prawa do zajmowania miejsca siedzącego
W sezonie 2010 bilety wejściowe na mecze ekstraligi żużlowej rozgrywane przez drużynę Betard WTS Wrocław na Stadionie Olimpijskim dla grup zorganizowanych (kibiców drużyny przyjezdnej) będą kosztowały 20 złotych. Kibicom zorganizowanych grup przyjezdnych zostaną udostępnione sektory 14 - 15, które są wyposażone w bezpłatna toaletę, punkt małej gastronomii z napojami i żywnością konfekcjonowaną. Dojazd do wyżej wymienionych sektorów będzie odbywał się od ulicy Paderewskiego Bramę Wronią. Parking dla autokarów przy strzelnicy stadionowej. Bilety będą sprzedawane grupowo, po przesłaniu zamówienia wraz z imienną listą podanym numerem PESEL na adres klubu. Ruchoma kasa zlokalizowana będzie w okolicach wejścia na sektor dla autokarów grup zorganizowanych. Osobom nie ujętym na wymienionej imiennej liście bilety nie zostaną sprzedane.
Informacja dla kibiców „niezmotoryzowanych” - dojazd na Stadion Olimpijski z:
Dworca Głównego PKP: tramwajami linii 9 i 17, autobusem linii 145
Dworca Głównego PKS: autobusem linii 145
Placu Jana Pawła II: tramwajem linii 12
Osobowic: autobusem linii118
Placu Grunwaldzkiego: tramwajami linii 9, 12 i 17, autobusami linii 115 i 145
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Betard Sparta Wrocław
piątek 18:00Pres Toruń vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Gezet Stal Gorzów vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 17:00Krono Plast Włokniarz Częstochowa vs
Stelme Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Cellfast Wilki Krosno vs
Autona Unia Tarnów
czwartek 19:00
Texom Stal Rzeszów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
sobota 14:30
Fogo Unia Leszno vs
Moonfin Malesa Ostrów
niedziela 13:00
Abramczyk Polonia Bydgoscz vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
5 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
6 | 8 | +54 |
4. | ![]() |
5 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 4 | +-6 |
6. | ![]() |
5 | 3 | -44 |
7. | ![]() |
5 |
2 | -72 |
8. | ![]() |
6 |
2 |
-88 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
5 | 3 | -52 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 8 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
4 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
38 |
2. | ![]() |
33 |
3. | ![]() |
29 |
4. | ![]() |
28 |
5. | ![]() |
25 |
6. | ![]() |
24 |
7. | ![]() |
23 |
8. | ![]() |
22 |
9. | ![]() |
18 |
10. | ![]() |
14 |
11. | ![]() |
12 |
12. | ![]() |
10 |
13. | ![]() |
8 |
14. | ![]() |
8 |
15. | ![]() |
2 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ||
7. | ||
8. | ||
9. | ||
10. | ||
11. | ||
12. | ||
13. | ||
14. | ||
15. | ||
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów