POLSKA
Unia Leszno nic nie wie na temat wymyślonego przez dziennikarzy kryzysu swojej formy. Leszczynianie w kapitalnym stylu pokonali ustępujących wicemistrzów Polski 59:31. Najlepszy zawodnikiem spotkania był Janusz Kołodziej, zdobywca czystego kompletu punktów dla Byków, główny kandydat do tytułu indywidualnego mistrza Polski w 2010 roku. Dla gości najwięcej oczek zgromadził Ryan Sullivan, 12.
Takich meczów na Smoczyku potrzeba więcej. Pełne trybuny, idealna letnio-jesienna pogoda i Uniści w kapitalnej dyspozycji, którzy swym zwyczajem roznoszą każdą ekipę, która przyjedzie do Leszna. Na nic bzdurne utyskiwania i dywagacje dziennikarzy, że w Lesznie ktoś zacisnął jakiś hamulec. Unia Leszno nie ma hamulców i nie ma torów, które mogłyby powstrzymać Unię, jak na konferencji prasowej powiedział trener Unibaksu Jan Ząbik. Gospodarze mecz rozpoczęli od miłej niespodzianki, czyli 4:2. Jurica Pavlic przyjechał pierwszy, Darcy Ward drugi a Sławek Musielak trzeci. Emil Pulczyński, nad którym tak rozpływano się po meczu Torunia z Betardem dziś był wyłącznie statystą.
Po remisie w drugiej gonitwie, kiedy po kapitalnym starcie i wygranej walce, wręcz na noże, z Troyem Batchelorem zwyciężył Chris Holder, przyszedł czas na wrzucenie drugiego biegu przez biało-niebieskich. Najpierw podwójne zwycięstwo zdecydowanie najlepszej pary ligi Kołodziej-Baliński, później dokładka w postaci zwycięstwa Leigh Adamsa przed Ryanem Sullivanem i Juricą Pavlicem, który bardziej nękał atakami Australijczyka niż obawiał się ataku Warda. Aż w kończy po raz drugi w dzisiejszym meczu podwójnie wygrali Kołodziej z Balińskim. Leszczyńska superpara dokonała tego w dziecinnie łatwy sposób, rozprowadzając rywali na pierwszym wirażu, jak kilkanaście minut później dokona tego Hampel, a pod koniec spotkania Adams.
Janusz Kołodziej powoli wyrasta na nie tylko najlepszego żużlowca Unii Leszno, ale i najlepszego żużlowca fazy play-off. Leszczynianin wygrał dzisiaj wszystkie wyścigi bijąc swój własny rekord leszczyńskiego toru, wynosi on 58 sekund i 4 setne sekundy. Dla transferu stulecia w historii Unii Leszno, nie było rywala ani pozycji, która zmusiłaby go do większego wysiłku. Kołodziej wygrywał z przewagą prostej każdy bieg, w który startował. A gdy w piętnastej gonitwie kompletnie zespół wyjście spod taśmy i jechał czwarty, nie potrzebował więcej, jak dwóch okrążeń, aby wysforować się na czoło wyścigu. Po ostatnim biegu zawodów Januszowi rękę podał Ryan Sullivan chwilę później kręcąc przecząco głową, jakby zadając sobie pytanie: "Jak to możliwe, że ktoś wygrywa z taką łatwością?".
Torunianie w Lesznie jeździli, jak dzieci we mgle. Jan Ząbik po pierwszym półfinale na MotoArenie przekonywał, że Unibax na torze im. Alfreda Smoczyka jeździ poprawnie, ale tak naprawdę chyba starał się przekonać do tego sam siebie. Anioły nie pokazały w Lesznie kompletnie nic. Nie wygrały ani jednego biegu drużynowo. Baliński, Hampel, Kołodziej czy Adams mijali wszystkich zawodników gości, jak slalomowe tyczki. Zupełnie, jakby dysponowali sprzętem o dwukrotnie większej pojemności. Zawodnicy z Kujaw kompletnie nie wiedzą, jak jeździć na torze w Lesznie. Szeroko wchodzą w drugi wiraż, kiedy trzeba wejść w niego, jak najciaśniej, aby cokolwiek zdziałać w biegu, kontrują motocykle na szczycie pierwszego wirażu, kiedy takie zagranie zawsze w Lesznie oznacza zerowy dorobek punktowy dla zawodnika, który dopuścił się takiego manewru. Unibaks był ekipą wyraźnie słabszą od Unii i zasłużenie pojedzie w meczu o brązowy medal z Betardem Wrocław. Bianco-celesti czeka natomiast finał marzeń z Falubazem Zielona Góra.
Unia Leszno: 59
9. J. Hampel (1*,1*,3,2*) 7+3
10. T. Batchelor (2,2,0,3,1) 8
11. J. Kołodziej (3,3,3,3,3) 15
12. D. Baliński (2*,2*,1,3,3) 11+2
13. L. Adams (3,2,3,2*,1) 11+1
14. J. Pavlic (3,1,1*,1) 6+1
15. S. Musielak (1,0) 1
KS Unibax Toruń: 31
1. Ch. Holder (3,1,0,2,2) 8
2. W. Jaguś (0,0,2,0) 2
3. A. Miedziński (1,3,1*,1,0) 6+1
4. H. Andersen (0,0,0) 0
5. R. Sullivan (2,3,2,2,1,2) 12
6. E. Pulczyński (0,0) 0
7. D. Ward (2,0,0,1*,0) 3+1
Bieg po biegu:
1. J. Pavlic, D. Ward, S. Musielak, E. Pulczyński 4:2 (4:2)
2. Ch. Holder, T. Batchelor, J. Hampel, W. Jaguś 3:3 (7:5)
3. J. Kołodziej, D. Baliński, A. Miedziński, H. Andersen 5:1 (12:6)
4. L. Adams, R. Sullivan, J. Pavlic, D. Ward 4:2 (16:8)
5. J. Kołodziej, D. Baliński, Ch. Holder, W. Jaguś 5:1 (21:9)
6. A. Miedziński, L. Adams, J. Pavlic, H. Andersen 3:3 (24:12)
7. R. Sullivan, T. Batchelor, J. Hampel, D. Ward 3:3 (27:15)
8. L. Adams, W. Jaguś, J. Pavlic, Ch. Holder 4:2 (31:17)
9. J. Hampel, R. Sullivan, A. Miedziński, T. Batchelor 3:3 (34:20)
10. J. Kołodziej, R. Sullivan, D. Baliński, E. Pulczyński 4:2 (38:22)
11. T. Batchelor, L. Adams, A. Miedziński, W. Jaguś 5:1 (43:23)
12. J. Kołodziej, Ch. Holder, D. Ward, S. Musielak 3:3 (46:26)
13. D. Baliński, J. Hampel, R. Sullivan, H. Andersen 5:1 (51:27)
14. D. Baliński, Ch. Holder, T. Batchelor, D. Ward 4:2 (55:29)
15. J. Kołodziej, R. Sullivan, L. Adams, A. Miedziński 4:2 (59:31)
PGE Ekstraliga
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Automa Unia Tarnów vs
Texom Stal Rzeszów
niedziela 14:00
Hunters PSŻ Poznań vs
Fogo Unia Leszno
niedziela 16:30
FIM Speedway Grand Prix - Warszawa
sobota 19:00
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
5 | 6 | +44 |
4. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 3 | --44 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
3 | 3 | -44 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów