eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 161
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Sebastian Ułamek: Stać mnie na skuteczną jazdę
 2011-01-15 13:13:13  Patryk Rojek    inf.własna

Dla Sebastiana Ułamka zbliżający się sezon będzie kolejnym, już trzecim, który spędzi w barwach tarnowskiego zespołu. Tuż przed wyjazdem na zgrupowanie do Wisły udzielił wywiadu portalowi eSpeedway.pl. Serdecznie zapraszamy na rozmowę z kapitanem Jaskółek.


Rozpocząłeś już przygotowania do nowego sezonu. Co możesz więcej powiedzieć na ten temat?

- Przygotowuję się indywidualnie w Częstochowie. Tradycyjnie nad wszystkim czuwa mój trener Piotr Rudszel, z którym współpracuję już od wielu lat. Wspólnie z kolegami z zespołu trenujemy na zgrupowaniu w Wiśle. Dzięki uprzejmości działaczy ze stowarzyszenia CKM Włókniarz pojadę też na obóz do Zakopanego, gdzie będą trenować młodzi zawodnicy z Częstochowy. Myślę, że to wszystko przyniesie spodziewane efekty w trakcie rozgrywek.

Wracając do Częstochowy to wciąż masz dobry kontakt z tamtym środowiskiem. W końcu służyłeś swoją pomocą podczas spotkać o siódme miejsce z Polonią Bydgoszcz.
- Oczywiście. Wychowałem się w Częstochowie mam tam bardzo wielu przyjaciół i zależy mi na losie Włókniarza. Pracuje tam bardzo wiele osób, z którymi znam się bardzo dobrze, którzy pomagali mi kiedy zaczynałem swoją karierę. Nie chciałem ich zostawiać w trudniej sytuacji, stąd zdecydowałem się udzielić pewnej pomocy.

Włókniarz nie był faworytem tego dwumeczu, a mimo to udało się.
- To prawda, przez wielu Polonia stawiana była w roli faworyta. Na kilka dni przed pierwszym meczem rozmawiałem z prezesem Maślanką i musze przyznać, iż dało się wyczuć, że jest przygotowany także na ten gorszy scenariusz. Na szczęście wszystko się dobrze skończyło.

Swego czasu wspominałeś, że rozważasz powrót do Elite League. Jak ta sprawa wygląda na chwilę obecną?
- Miałem propozycję startów z King’s Lynn oraz Coventry, jednak zdecydowałem, iż skupię się na występach w lidze polskiej, szwedzkiej i duńskiej. Inna sprawa, że poziom w lidze brytyjskiej mocno się obniżył i nie jest ona już tak atrakcyjna jak jeszcze kilka lat temu.

A czy nie chciałbyś podpisać krótkoterminowy kontrakt jak swego czasu robił to Rickardsson, czyli na kilka występów początkiem sezonu, tak żeby złapać odpowiednią formę?
- To niej jest takie proste, generalnie kluby angielskie nie chcą się zgadzać na takie rozwiązanie. Nie wiem, w jaki sposób Rickardsson miał to poukładane, ale było kilku zawodników, którzy chcieli zastosować podobne rozwiązanie i promotorzy nie byli tym zachwyceni.

A propos Rickardssona swego czasu tworzyliście wspólny team. Teraz zawodnicy odeszli już od takich rozwiązań. Jak ty wspominasz tamte czasy? Czy to był dobry pomysł?
- Wtedy, gdy zakładaliśmy ten team byłem jeszcze bardzo młodym zawodnikiem, dzięki temu, że byłem w jednej stajni z Rickardssonem mogłem się sporo nauczyć. Wiele z tych rozwiązań, które wówczas podpatrzyłem stosuję do dziś. To była naprawdę dobra szkoła.

Czy uważasz, że byłby sens zorganizowania takiego teamu? Mówisz, że sporo pomogło ci to w twojej karierze, a mimo to zawodnicy odeszli już od takich pomysłów.
- Nie wiem, dlaczego całkowicie odsunięto taki pomysł. Być może przyczyną jest brak dużego sponsora, który wziąłby pod swoją pieczę dwóch czy trzech zawodników. Swoją drogą to dobry produkt reklamowy, kiedy zawodnicy pokazują się w barwach jednej firmy. Ważne jest też, aby dobrze dopasować takich żużlowców, akurat w naszym przypadku było to dobrze zorganizowane ja byłem młodym zawodnikiem, a Rickardsson był już utytułowanym jeźdźcem.

No właśnie, do dziś jesteś uważany za jednego z najlepiej zorganizowanych zawodników w Polsce. Masz świetnie funkcjonujący team, menadżera, który dba o wszelkie sprawy związane z kwestiami organizacyjnymi. Najlepiej było to widać choćby podczas turniejów Grand Prix.
- Istotnie uważam, że nie odbiegaliśmy od pozostałych teamów. Wszystko było dobrze poukładane, w zasadzie zabrakło jedynie wyniku sportowego. Uważam, że gdybym otrzymał jeszcze jedną szansę zrobiłbym znacznie lepszy wynik.

W przyszłym sezonie będą aż trzy turnieje organizowane w naszym kraju. To z pewnością nie lada gratka dla polskich zawodników. Czy chciałbyś raz jeszcze powalczyć o miejsce wśród najlepszych? W ubiegłym sezonie dotarłeś do Grand Prix Challenge, jednak nie zdołałeś przejść tego etapu.
- Mój występ w tych zawodach był zupełnie bezbarwny. To nie był mój dzień. Mam nadzieję, że teraz będzie już znacznie lepiej i osiągnę ten cel. W końcu nie jestem jeszcze taki stary, w Grand Prix z powodzeniem jeżdżą dużo bardziej zaawansowani wiekowo zawodnicy jak choćby Greg Hancock czy Tomasz Gollob. Uważam, że stać mnie jeszcze na skuteczną jazdę i jeśli tylko uda mi się osiągnąć awans do podejmę rękawicę i będę jeździł.

W przyszłym sezonie mają obowiązywać starty we wszystkich zawodach na nowych tłumikach. Ponoć wprowadzono już kilka poprawek i teraz spisują się znacznie lepiej. Czy wiesz coś na ten temat?
- Powiem szczerze, że nie badam tej sprawy. Na razie nie znam żadnych szczegółów a jedynie jakieś spekulacje. Dlatego nie chcę ich powielać i zaczekam do momentu, aż pojawi się jakaś oficjalna informacja.

Masz już podpisane kontrakty w trzech ligach, jak wcześniej wspomniałeś starty na Wyspach nie wchodzą w grę, a co z występami w Czechach i Niemczech?
- Jeszcze wszystko jest w fazie wstępnej, jednak oczywiście pojawię się w lidze czeskiej i niemieckiej. Być może nadal pozostanę w Mseno, choć jeszcze musimy omówić kilka spraw. Co do startów w Niemczech to wciąż czekamy jak ostatecznie będzie wyglądał regulamin rozgrywek. Do końca stycznia powinny zapaść ostateczne ustalenia. Ja jestem już po rozmowie wstępnej z kierownictwem ST Wolfslake Berlin i jeśli tylko wszystko potoczy się zgodnie z tym, co ustaliliśmy to kolejny sezon spędzę w barwach tego zespołu.

Porozmawiajmy teraz na temat ligi polskiej. Trzeci rok z rzędu będziesz startował w barwach Tauron Azoty Tarnów. Kierownictwo klubu skompletowało całkiem ciekawy skład. Problem jedynie w tym, że przynajmniej na chwilę obecną, Martin Vaculik będzie musiał startować, jako senior. To powoduje, że w drużynie jest więcej chętnych do jazdy niż miejsc w składzie. Któryś z Was będzie musiał pauzować w pierwszym meczu.
- Nie mnie to oceniać. Nie chcę wypowiadać się w tej sprawie, są osoby odpowiedzialne za ustawienie składu i to one będą musiały zadecydować.

Na jaki wynik stać Jaskółki w sezonie 2011?
- Myślę, że możemy sporo osiągnąć. Z pewnością mamy mocniejszy skład niż w ubiegłym roku. Ponadto okrzepliśmy już, jeśli chodzi o starty w Speedway Ekstralidze. Na pewno celem jest udział w play-off. W fazie finałowej wszystko może się zdarzyć, przecież w sezonie 2010 zabrakło nam tylko czterech punktów do awansu do kolejnego etapu. Postaramy się nie zawiść oczekiwań sponsorów i kibiców.

Głośny był pomysł poszerzenia speedway Ekstraligi do dziesięciu zespołów. Czy uważasz, że taki krok byłby wskazany? Kiedy druga drużyna pierwszej ligi zmierzyła się w barażu z Włókniarzem została wręcz zmieniona w pył.

- No tak to prawda, tylko w przypadku gdyby wprowadzono dziesięć zespołów do najwyższej klasy rozgrywkowej to siły inaczej zostałyby rozłożone. Myślę, że liga byłaby bardziej wyrównana.

Niedawno padła propozycja przekształcenia Finału IMP w imprezę trzydniową. Ostatecznie wycofano się z tego pomysłu. A co ty na ten temat sądzisz?
- Uważam, że był to ciekawy pomysł. Jest wiele stadionów, które wypełniają się po brzegi podczas takiej imprezy. Ponadto dla nas zawodników byłoby to znacznie bardziej sprawiedliwe. Szkoda, że odrzucono ten pomysł.

Ostatnio sporym wydarzeniem w światku żużlowym była publikacja Grzegorza Ślaka o Tomaszu Gollobie. Czy Ty myślałeś, aby napisać książkę o swojej karierze?
- No właśnie słyszałem, że wyszła taka pozycja, muszę ją w końcu zdobyć. Co do mojej biografii to nie myślałem jeszcze na ten temat. Może po zakończeniu kariery skupię się nad tym i zrealizuję ten pomysł.

W tej książce Grzegorz Ślak wspomina, że już w 2005 roku byłeś blisko przejścia do Tarnowa.
- No tak toczyły się wówczas pewne rozmowy. Odbyłem jedno spotkanie z ówczesnym prezesem Unii, Szczepanem Bukowskim. Ostatecznie jednak zostałem w Częstochowie, ewentualna zmiana barw klubowych była trudna do zrealizowania, gdyż miałem jeszcze ważny kontrakt. Później jednak historia zatoczyła koło i w 2009 roku trafiłem jednak do Tarnowa.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Betard Sparta Wrocław  vs  Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00

BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs  Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30

Stelmet Falubaz Zielona Góra vs Pres Toruń
niedziela 17:00

Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

 Moonfin Malesa Ostrów vs  H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00

 Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs  Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30

 

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

4

8

+76

2.   KS Apator Toruń  4 7 +36
3. Bayersystem GKM Grudziądz  4 6 +32
4. Betard Sparta Wrocław 4 4 +22
5  Gezet Stal Gorzów 4 3 -22
6.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  4 2 -6
7.  Innpro ROW Rybnik

4

2 -66
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  4

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 3 3 -2
6. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 3 2 -18
7. Moonfin Malesa Ostrów 2 0 -10
8. Unia Tarnów

2

0

-57
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

4 6 +16
2.  Wybrzeże Gdańsk  4 6 +44
3.  Pronenergy Polonia Piła  3 4 +14
4.  Lokomotiv Daugavpils 4 4 -2
5. OK Kolejarz Opole 3 2 8
6. Speedway Kraków 3 2 -50
7 Trans MF Landshut Devils 3 0 -30
 Bauhaus-Ligan
1. Dackarna Malilla 1 2 +10
2. Vastervik Speedway 1 2 +4
3. Smederna Eskilstuna 1 2 +2
4. Vargarna Norrkoeping 1 2 +2
5. Rospiggarna Hallstavik 1 0 -2
6. Indianerna Kumla  1 0 -2
7. Piraterna Motala 1 0 -4
8. Lejonen Gislaved 1 0 -10



 
SGB Premiership
1. Ipswitch Witchs

6

12

+104

2.  Sheffield Tigers 6 8 +102
3. Belle Vue Aces 6 8

+18

4.  Leicester Lions 5

6

+10
5.  Oxford Spiries 8 4

-110

6.  King's Lynn Stars 6 4 -36
7. Brimingham Brummies

6

0 -88

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik  24
2.  Daniel Bewley 18
3.  Andrzej Lebiediew 17
4.  Brady Kurtz 17
5.  Fredrik Lindgren 12
6.  Dominik Kubera 11
7. Robert Lambert 11
8.  Max Fricke 10
9. Jack Holder 8
10. LAnders Thomsen 7
11. Martin Vaculik 6
12.  Jan Kvech  5
13. Mikkel Michelsen 4
14.  Jason Doyle 3
15.  Kai Huckenbeck  1
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu