eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 251
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Stanisław Melnyczuk: Przez to, co się dzieje na Ukrainie...
 2017-06-09 09:39:09  Konrad Cinkowski    inf.własna

Europejska zima była bardzo udana, ale i trudna dla Stanisława Melnyczuka. Co prawda zajął on czwarte miejsce w Mistrzostwach Argentyny, ale i stracił cały sprzęt, który tam zabrał. Teraz powoli to wszystko odbudowuje i wiele wskazuje na to, że wszystko wraca na właściwe tory u ukraińskiego żużlowca.

- Rozmawiamy po zawodach drużynowych Speedway Friendship Cup. Patrząc w program chyba możesz być zadowolony ze swojego występu, na "dzień dobry" co prawda porażka z Rolandem Benkő, ale później już dzieliłeś i rządziłeś na "Skałce" w Świętochłowicach.
- Dokładnie. Troszkę nie trafiliśmy na pierwszy bieg z ustawieniami i było jako tako. Później już było lepiej, ale też dalej szukaliśmy prędkości i udawało się wygrywać te wyścigi.

-  A co sądzisz o tutejszym torze? Zawsze sprawia wiele problemów, zwłaszcza tym, którzy startują na nim po raz pierwszy.
- Tor jest specyficzny. Było troszkę, nie tyle dziur co… "trampolin" (śmiech - dop. aut.). Ale, gdy się odsypał to dało się na nim pościgać.

- RMSTK Równe po dwóch rundach  będzie na zdecydowanym prowadzeniu w rozgrywkach drużynowych. Wierzysz, że twój zespół zgarnie główną nagrodę, a ty sam, zwyciężysz w zmaganiach indywidualnych?
- Jako drużyna nie ukrywam, że chcemy to wygrać i myślę, że tak się stanie. Jeśli chodzi o indywidualną rywalizację muszę odpuścić start w drugiej rundzie (rozmowa przeprowadzona w sobotę 3 czerwca - dop. aut.) i przyjdzie mi później gonić rywali i zobaczymy co dalej będzie (ostatecznie po dwóch rundach Melnyczuk zajmuje trzecie miejsce, tracąc do Łęgowika 12 punktów (którego na Ukrainie zabraknie) i do Kobrina 7 - dop. aut.).

- Pozostawmy temat zawodów Speedway Friendship Cup za sobą i wróćmy do tego, co działo się w czasie europejskiej zimy. Gdy wielu zawodników trenowało, ale na halach, ty urządziłeś sobie wojaże po Argentynie. Zająłeś ostatecznie czwarte miejsce, ale chciałbym Cię zapytać o tą całą otoczkę speedway'a w tym kraju, atmosferę poza stadionem…
- Jest to na pewno specyficzna wycieczka, bardziej taka przygoda życia. Ma to swoje plusy, ale i także minusy. Niestety, straciliśmy swój sprzęt, swoje paczki z akcesoriami co jakoś wpłynęło na to wszystko. Gdyby nie to, jest całkiem w porządku.

- Jak już poruszyłeś temat sprzętu, jest szansa, że go odzyskacie? Wiem, że Polacy walczyli w tym temacie, ale chyba bezskutecznie…
- Ja już odpuściłem ten temat. Trzeba skupić się na tym co jest teraz w Europie. Jak się uda odzyskać to na pewno będzie to super sprawa, ale nie wierzę…


Melnyczuk nie ukrywa, że wyjazd do Argentyny to dobra przygoda życia

- Czyli nie planujesz póki co powrotu w tamte rejony?
- Zobaczymy jak będzie. Jest jeszcze sporo sezonu przede mną. Jeśli będzie nam mało jazdy, kto wie, może jednak tam wrócę.

- To teraz pomówmy o polskiej lidze. Podpisałeś kontrakt w drużynie Kolejarza Rawicz i wydaje się, że był to bardzo dobry krok.
- Troszkę było ciężko na początku sezonu, ponieważ po tej Argentynie straciłem sprzęt i trzeba było to wszystko odbudować, odkupić. Teraz wszystko wraca jednak na właściwe tory i można walczyć w polskiej lidze. Na początku sezonu byłem strasznie wolny, te motocykle nie jechały tak, jakbym tego chciał, a teraz wszystko pasuje, wszystko gra. Wierzę, że wrócę do Rawicza i pokażę, udowodnię, na co mnie stać.

- Atmosfera w zespole też chyba jest takim czynnikiem in plus? Chodzi mi o fakt, że w Rawiczu nie ma presji na wynik, "nie zabijacie się" o awans tylko jedziecie, by bawić kibiców dobrym żużlem.
- Poniekąd tak, ale wiadomo, każdy skupia się na tym, by robić punkty, a to jest taki sport, że jest jednak trochę nerwów i trzeba to kontrolować.

- Można powiedzieć, że teraz trochę może się zrobić niespokojnie wśród obcokrajowców. Kontrakty podpisali bracia Worrallowie, Roland Benko i Josh Bates, a jesteś już Ty i Valentin. Zatem chętnych na miejsce w składzie jest już znacznie więcej.
- Nie myślę o tym w ogóle. Wiem, że stać mnie, by powalczyć o miejsce w składzie. To jest żużel, trzeba walczyć!

- Poruszmy teraz wątek ukraińskiego żużla. Po Andriju Karpowie jesteś obecnie najlepszym zawodnikiem w twoim kraju. Chciałbym się zapytać o to, jak obecnie wygląda żużel na Ukrainie i szansa jego rozwoju. Macie młodych i zdolnych jak Wiktor Trofimow czy Marko Lewiszyn, ale…
- Mam nadzieję, że wszystko wraca do najlepszych lat. Wszystko się rozwija i wierzę, że w przyszłości znów będzie wszystko w porządku, a ukraińska drużyna wróci np. do polskiej ligi. Wierzę i chcę, by Ukraina miała dobrych zawodników, którzy powalczą o sukcesy w Mistrzostwach Świata i Europy.

- Ile w ogóle macie torów, na których możecie trenować, a ile, na których możecie się ścigać czy też organizować zawody?
- Zawody możemy organizować na dwóch torach, w Równem, z którego pochodzę oraz w Czerwonogrodzie. Tam są dmuchane bandy i można ze spokojem jeździć. Są jeszcze dwa obiekty, gdzie tych band nie ma i jest trochę strachu na nie wyjeżdżać.


Ukraiński żużlowiec wie, że stać na solidną jazdę m.in. w polskiej lidze

- Tych imprez u Was w kraju nie ma zbyt wielu, a jeśli są to często wypełniane obcokrajowcami. Nawet mistrzostwa Ukrainy muszą być z udziałem np. Polaków, Węgrów czy Duńczyków, by była szesnastka uczestników. Ma to swoje plusy jak i minusy, a twoim zdaniem to ma dobry wpływ dla żużla na Ukrainie?
- Myślę, że tak było, jest i będzie. Dla kibiców jest to zawsze ciekawsze, by obejrzeć jak miejscowi zawodnicy radzą sobie na tle mocniejszych rywali czy także byśmy my czy młodsi zawodnicy, mogli pościgać się z lepszymi zawodnikami i nabierać doświadczenia. To zawsze dla nich dodatkowa szkoła jazdy.

- Co twoim zdaniem mogłoby poprawić sytuację żużla w twoim kraju?
- Nie mam pojęcia. Przez to, co się dzieje na Ukrainie jest ogólnie ciężka sytuacja, drugi temat to pieniądze. Gdybyśmy je mieli, byłoby łatwiej nam jeździć i się rozwijać. Sponsorów nie ma zbyt wielu, ale osobiście mam kilku ludzi, którzy od wielu lat mi pomagają i bardzo im za to dziękuję. Inaczej byłoby bardzo ciężko.

- Czyli nie jesteś skazany sam na siebie i nie jest tak, że sam inwestujesz w ten sport.
- Wszystko co zarabiam idzie na żużel. Od sponsorów jednak też mogę liczyć np. na zakup sprzęgła czy serwis silnika. Bardzo się cieszę, że mam takich ludzi u swojego boku.

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno



2. Cash Broker Stal Gorzów



3. Betard Sparta Wrocław



4. forBET Włókniarz Częstochowa



5. Get Well Toruń



6. MrGarden GKM Grudziądz



7. Falubaz Zielona Góra


8. Speed Car Motor Lublin



Nice 1. Liga Żużlowa
1. Grupa Azoty Unia Tarnów


2. ROW Rybnik


3. Car Gwarant Start Gniezno


4. Lokomotiv Daugavpils


5. Orzeł Łódź



6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. Arged Malesa TŻ Ostrovia Ostrów



2. Liga Żużlowa
1. Euro Finannce Polonia Piła


2. Speedway Wanda Kraków



3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz


4. Kolejarz Opole


5. Power Duck Iveston PSŻ Poznań

 


6. Polonia Bydgoszcz

 



7. Wilki Krosno


SGB Premiership
1. Poole Pirates


2. King's Lynn Stars


3. Belle Vue Aces


4. Swindon Robins


5. Wolverhampton Wolves


6. Ipswich Witches


7. Peterborough Panthers


Elitserien
1. Smederna Esklistuna



2. Dackarna Malilla



3. Rospiggarna Hallstavik



4. Västervik Speedway



5. Vetlanda Speedway


6. Indianerna Kumla



7. Lejonen Gislaved



8. Masarna Avesta



9. Piraterna Motala



Klasyfikacja SGP
1.  Tai Woffinden  
2.  Bartosz Zmarzlik  
3.  Fredrik Lindgren  
4.  Maciej Janowski  
5.  Greg Hancock  
6.  Artiom Łaguta  
7.  Jason Doyle  
8.  Emil Sajfutdinow  
9.  Patryk Dudek  
10.  Matej Žagar  
11.  Martin Vaculik
12. Janusz Kołodziej

13.  Niels Kristian Iversen
 
14. Antonio Lindbaeck
 
15. Leon Madsen
 
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Bartłomiej Kowalski: Na pewno można było wygrać

Bartłomiej Kowalski okazał sie z jednym bohaterów Arge Speedway Wandy Kraków w meczu z Lokomotivem Duagavpils. Zespół z województwa małopolskiego zdołał remisować 45:45 z fawroyzowanymi Łotyszami. Ważnym punktem w ekipie gospodarzy był właśnie wcześniej wspomniany młodzieżowiec, który uzyskał 8 punktów z bonusem. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z utalentowanym zawodnikiem.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Premiership: Podsumowanie sezonu 2018 (cz. II)

Za Nami półfinały rozgrywek SGB Premiership w sezonie 2018. Sezon w lidze zakończyły już zespoły Belle Vue Aces i Somerset Rebels. Rebeliantów czeka jeszcze walka w finale SGB Premiership Knock-Out Cup. Przyjrzymy się zatem dokonaniom obu ekip w tym sezonie.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Śladami historii. Parowy czempionat (cz. II)

Zapraszamy Państwa na drugą część dotyczącą historii międzynarodowych finałów z udziałem najlepszych par świata. W drugiej części opiszemy historię składającą się na lata, kiedy w formacie parowym rozgrywano Drużynowe Mistrzostwa Świata (1994-1998) oraz po krótce opiszemy historię Speedway Best Pairs Cup z udziałem najlepszych reprezentacji świata (2013-2015). W pierwszej z kolei odnieśliśmy się do legendarnych Mistrzostw Świata Par. Zapraszamy do lektury!!!

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu