eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 100
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Stanisław Melnyczuk: Przez to, co się dzieje na Ukrainie...
 2017-06-09 09:39:09  Konrad Cinkowski    inf.własna

Europejska zima była bardzo udana, ale i trudna dla Stanisława Melnyczuka. Co prawda zajął on czwarte miejsce w Mistrzostwach Argentyny, ale i stracił cały sprzęt, który tam zabrał. Teraz powoli to wszystko odbudowuje i wiele wskazuje na to, że wszystko wraca na właściwe tory u ukraińskiego żużlowca.

- Rozmawiamy po zawodach drużynowych Speedway Friendship Cup. Patrząc w program chyba możesz być zadowolony ze swojego występu, na "dzień dobry" co prawda porażka z Rolandem Benkő, ale później już dzieliłeś i rządziłeś na "Skałce" w Świętochłowicach.
- Dokładnie. Troszkę nie trafiliśmy na pierwszy bieg z ustawieniami i było jako tako. Później już było lepiej, ale też dalej szukaliśmy prędkości i udawało się wygrywać te wyścigi.

-  A co sądzisz o tutejszym torze? Zawsze sprawia wiele problemów, zwłaszcza tym, którzy startują na nim po raz pierwszy.
- Tor jest specyficzny. Było troszkę, nie tyle dziur co… "trampolin" (śmiech - dop. aut.). Ale, gdy się odsypał to dało się na nim pościgać.

- RMSTK Równe po dwóch rundach  będzie na zdecydowanym prowadzeniu w rozgrywkach drużynowych. Wierzysz, że twój zespół zgarnie główną nagrodę, a ty sam, zwyciężysz w zmaganiach indywidualnych?
- Jako drużyna nie ukrywam, że chcemy to wygrać i myślę, że tak się stanie. Jeśli chodzi o indywidualną rywalizację muszę odpuścić start w drugiej rundzie (rozmowa przeprowadzona w sobotę 3 czerwca - dop. aut.) i przyjdzie mi później gonić rywali i zobaczymy co dalej będzie (ostatecznie po dwóch rundach Melnyczuk zajmuje trzecie miejsce, tracąc do Łęgowika 12 punktów (którego na Ukrainie zabraknie) i do Kobrina 7 - dop. aut.).

- Pozostawmy temat zawodów Speedway Friendship Cup za sobą i wróćmy do tego, co działo się w czasie europejskiej zimy. Gdy wielu zawodników trenowało, ale na halach, ty urządziłeś sobie wojaże po Argentynie. Zająłeś ostatecznie czwarte miejsce, ale chciałbym Cię zapytać o tą całą otoczkę speedway'a w tym kraju, atmosferę poza stadionem…
- Jest to na pewno specyficzna wycieczka, bardziej taka przygoda życia. Ma to swoje plusy, ale i także minusy. Niestety, straciliśmy swój sprzęt, swoje paczki z akcesoriami co jakoś wpłynęło na to wszystko. Gdyby nie to, jest całkiem w porządku.

- Jak już poruszyłeś temat sprzętu, jest szansa, że go odzyskacie? Wiem, że Polacy walczyli w tym temacie, ale chyba bezskutecznie…
- Ja już odpuściłem ten temat. Trzeba skupić się na tym co jest teraz w Europie. Jak się uda odzyskać to na pewno będzie to super sprawa, ale nie wierzę…


Melnyczuk nie ukrywa, że wyjazd do Argentyny to dobra przygoda życia

- Czyli nie planujesz póki co powrotu w tamte rejony?
- Zobaczymy jak będzie. Jest jeszcze sporo sezonu przede mną. Jeśli będzie nam mało jazdy, kto wie, może jednak tam wrócę.

- To teraz pomówmy o polskiej lidze. Podpisałeś kontrakt w drużynie Kolejarza Rawicz i wydaje się, że był to bardzo dobry krok.
- Troszkę było ciężko na początku sezonu, ponieważ po tej Argentynie straciłem sprzęt i trzeba było to wszystko odbudować, odkupić. Teraz wszystko wraca jednak na właściwe tory i można walczyć w polskiej lidze. Na początku sezonu byłem strasznie wolny, te motocykle nie jechały tak, jakbym tego chciał, a teraz wszystko pasuje, wszystko gra. Wierzę, że wrócę do Rawicza i pokażę, udowodnię, na co mnie stać.

- Atmosfera w zespole też chyba jest takim czynnikiem in plus? Chodzi mi o fakt, że w Rawiczu nie ma presji na wynik, "nie zabijacie się" o awans tylko jedziecie, by bawić kibiców dobrym żużlem.
- Poniekąd tak, ale wiadomo, każdy skupia się na tym, by robić punkty, a to jest taki sport, że jest jednak trochę nerwów i trzeba to kontrolować.

- Można powiedzieć, że teraz trochę może się zrobić niespokojnie wśród obcokrajowców. Kontrakty podpisali bracia Worrallowie, Roland Benko i Josh Bates, a jesteś już Ty i Valentin. Zatem chętnych na miejsce w składzie jest już znacznie więcej.
- Nie myślę o tym w ogóle. Wiem, że stać mnie, by powalczyć o miejsce w składzie. To jest żużel, trzeba walczyć!

- Poruszmy teraz wątek ukraińskiego żużla. Po Andriju Karpowie jesteś obecnie najlepszym zawodnikiem w twoim kraju. Chciałbym się zapytać o to, jak obecnie wygląda żużel na Ukrainie i szansa jego rozwoju. Macie młodych i zdolnych jak Wiktor Trofimow czy Marko Lewiszyn, ale…
- Mam nadzieję, że wszystko wraca do najlepszych lat. Wszystko się rozwija i wierzę, że w przyszłości znów będzie wszystko w porządku, a ukraińska drużyna wróci np. do polskiej ligi. Wierzę i chcę, by Ukraina miała dobrych zawodników, którzy powalczą o sukcesy w Mistrzostwach Świata i Europy.

- Ile w ogóle macie torów, na których możecie trenować, a ile, na których możecie się ścigać czy też organizować zawody?
- Zawody możemy organizować na dwóch torach, w Równem, z którego pochodzę oraz w Czerwonogrodzie. Tam są dmuchane bandy i można ze spokojem jeździć. Są jeszcze dwa obiekty, gdzie tych band nie ma i jest trochę strachu na nie wyjeżdżać.


Ukraiński żużlowiec wie, że stać na solidną jazdę m.in. w polskiej lidze

- Tych imprez u Was w kraju nie ma zbyt wielu, a jeśli są to często wypełniane obcokrajowcami. Nawet mistrzostwa Ukrainy muszą być z udziałem np. Polaków, Węgrów czy Duńczyków, by była szesnastka uczestników. Ma to swoje plusy jak i minusy, a twoim zdaniem to ma dobry wpływ dla żużla na Ukrainie?
- Myślę, że tak było, jest i będzie. Dla kibiców jest to zawsze ciekawsze, by obejrzeć jak miejscowi zawodnicy radzą sobie na tle mocniejszych rywali czy także byśmy my czy młodsi zawodnicy, mogli pościgać się z lepszymi zawodnikami i nabierać doświadczenia. To zawsze dla nich dodatkowa szkoła jazdy.

- Co twoim zdaniem mogłoby poprawić sytuację żużla w twoim kraju?
- Nie mam pojęcia. Przez to, co się dzieje na Ukrainie jest ogólnie ciężka sytuacja, drugi temat to pieniądze. Gdybyśmy je mieli, byłoby łatwiej nam jeździć i się rozwijać. Sponsorów nie ma zbyt wielu, ale osobiście mam kilku ludzi, którzy od wielu lat mi pomagają i bardzo im za to dziękuję. Inaczej byłoby bardzo ciężko.

- Czyli nie jesteś skazany sam na siebie i nie jest tak, że sam inwestujesz w ten sport.
- Wszystko co zarabiam idzie na żużel. Od sponsorów jednak też mogę liczyć np. na zakup sprzęgła czy serwis silnika. Bardzo się cieszę, że mam takich ludzi u swojego boku.

Relacje Live

ELITSERIEN
Smederna - Rospiggarna
wtorek, godzina 19:00
Dackarna Malilla - Vetlanda Speedway
wtorek, godzina 19:00
Lejonen Gislaved - Västervik Speedway
wtorek, godzina 19:00
Indianerna Kumla - Masarna Avesta
wtorek, godzina 19:00

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno
10 18 +124
2. Betard Sparta Wrocław
10 15 +70
3. Cash Broker Stal Gorzów
10 15 +47
4. forBET Włókniarz Częstochowa
10 13 +6
5. Get Well Toruń
10 10 -43
6. Grupa Azoty Unia Tarnów 10 8 -72
7. Falubaz Zielona Góra 10 7 -28
8. MrGarden GKM Grudziądz
10 6 -104
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin
11 25 +203
2. ROW Rybnik 11 14 +142
3. Car Gwarant Start Gniezno 9 12
+41
4. Lokomotiv Daugavpils 8 11 -15
5. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 10
8
+30
6. Euro Finannce Polonia Piła 7 4 -86
7. Orzeł Łódź
7 3 -33
8. Arge Speedway Wanda Kraków
9 2
-282
2. Liga Żużlowa
1. MDM Komputery Ostrovia Ostrów
9 18 +129
2. Stal Rzeszów 8 17 +106
3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz 9
13
+60
4. OK Kolejarz Opole 9 9 -25
5. Iveston PSŻ Poznań
8

5

-50
6. Polonia Bydgoszcz

8

5
-128
7. KSM Krosno 9 2 -92
SGB Premiership
1. Somerset Rebels 12 24 -22
2. Swindon Robins 13 23 +13
3. Wolverhampton Wolves 12 22 +26
4. Belle Vue Aces 12 20 +21
5. Poole Pirates 12 17 -2
6. Leicester Lions 11 17 -26
7. King's Lynn Stars 10 16 -10
Elitserien
1. Rospiggarna Hallstavik 8 14 +89
2. Smederna Eskilstuna
8
13 +80
3. Dackarna Malilla
8
13 +78
4. Vetlanda Speedway
8
12
+21
5. Lejonen Gislaved
8
7
-24
6. Indianerna Kumla
8
6
-70
7. Västervik Speedway
8
5 -60
8. Masarna Avesta
8 2
-114
Zdjęcie miesiąca
Klasyfikacja SGP
1.  Tai Woffinden  65
2.  Fredrik Lindgren  54
3.  Emil Sajfutdinow 48
4.  Maciej Janowski  47
5.  Greg Hancock  41
6. Artiom Łaguta 41
7.  Patryk Dudek  36
8.  Bartosz Zmarzlik 36
9.  Jason Doyle  35
10.  Chris Holder 31
11.  Matej Žagar  28
12.  Nicki Pedersen 25
13. Przemysław Pawlicki  14
14. Craig Cook  9
15. Niels Kristian Iversen  9
16.  Martin Vaculik  4
Klasyfikacja SEC
1.  Jarosław Hampel  25
2.  Leon Madsen  22
3.  Robert Lambert 20
4.  Mikkel Michelsen  20
5.  Kai Huckenbeck  20
6. Peter Kildemand 18
7.  Emil Sajfutdinow 17
8.  Antonio Lindbaeck 17
9.  Vaclav Milik  16
10.  Krzysztof Kasprzak 14
11. Andriej Kudriaszow  13
12.  Andreas Jonsson  13
13.  Piotr Pawlicki 12
14. Andrzej Lebiediew  10
15. Josef Franc  0
Klasyfikacja IMŚJ
1.  Maksym Drabik  20
2.  Robert Lambert  17
3.  Bartosz Smektała  17
4.  Dominik Kubera  12
5.  Fredrik Jakobsen 11
6. Daniel Kaczmarek 8
7.  Patrick Hansen  7
8.  Andreas Lyager 7
9.  Daniel Bewley  7
10.  Joel Kling  6
11.  Filip Hjelmland 4
12.  Nick Skorja 3
13. Filip Hajek  1
14. Robert Chmiel  1
15. Davis Kurmis  0
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Pi. Pawlicki: Po dobrych turniejach wzrasta pewność siebie

Piotr Pawlicki debiutuje jako stały uczestnik TAURON Speedway Euro Championship. Po wypadnięciu z cyklu Grand Prix, Polak nadal walczy o prestiżowe trofea i nie traci kontaktu z międzynarodową stawką. Młodszy z braci Pawlickich ma prosty przepis na żużlowy sukces: - Najważniejsze to być sobą i robić to, co się kocha z pasją i zaangażowaniem – mówi.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Mistrzostwa? Ale jakie?!

W bieżącym tygodniu czekają Nas finałowe rundy nowo powstałego Speedway of Nations, które zostaną rozegrane we Wrocławiu. Dyrektor BSI, Torben Olsen na łamach mediów przyznał, że rangą zawodów będzie tytuł Mistrza Świata w nowym formacie. Zagadnienie wydaje się być ciekawe, bowiem działacz nie doprecyzował jaki tytuł mistrzowski kryje się pod tym pojęciem.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Śladami historii. Parowy czempionat (cz. II)

Zapraszamy Państwa na drugą część dotyczącą historii międzynarodowych finałów z udziałem najlepszych par świata. W drugiej części opiszemy historię składającą się na lata, kiedy w formacie parowym rozgrywano Drużynowe Mistrzostwa Świata (1994-1998) oraz po krótce opiszemy historię Speedway Best Pairs Cup z udziałem najlepszych reprezentacji świata (2013-2015). W pierwszej z kolei odnieśliśmy się do legendarnych Mistrzostw Świata Par. Zapraszamy do lektury!!!

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu