Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 221
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Szymon Woźniak: Bratobójcza walka nie będzie potrzebna
 2016-11-12 10:57:59  Stanisław Wrona    inf. własna

Pod koniec października włodarze Elit Vetlandy zakończyli kompletowanie składu na sezon 2017. Tymi, którzy dołączyli wówczas do ekipy, byli Grzegorz Zengota, Jonas Davidsson i Szymon Woźniak. Zapraszamy na krótką rozmowę z tym ostatnim, w której mówi on m.in. o swoich planach, związanych z występami w Szwecji.

W ostatnim czasie związałeś się kontraktem z Elit Vetlandą. Jak do tego doszło – czy zainteresowanie wyszło z Twojej strony, czy to włodarze tego klubu, z Mikaelem Wirebrandem na czele, skontaktowali się z Tobą?
 – Kontakt z działaczami Elit Vetlandy mam od dłuższego czasu, ponieważ już 2 razy próbowaliśmy nawiązać współpracę, ale wtedy jednak nie wyszło. Jak to mówią "do trzech razy sztuka" i tym razem doszliśmy do porozumienia. Bardzo się z tego faktu cieszę.

W sezonie 2016 byłeś związany z Piaterną Motala, jednak nie miałeś okazji startować w tym zespole. Czym było to spowodowane?
– Nie mam pojęcia. Szkoda, że działacze Piraterny nie dali mi szansy się pokazać, ale to już dla mnie przeszłość. Patrzę tylko przed siebie i dbam o jak najlepsze przygotowanie do sezonu 2017.

Jakie nadzieje wiążesz z podpisaniem kontraktu w Vetlandzie? Skład 9-krotnych Drużynowych Mistrzów Szwecji jest dosyć szeroki, więc na pewno o miejsce w składzie trzeba będzie trochę powalczyć i na nie sobie zasłużyć?
– Zgadza się. Szwedzkie kluby od jakiegoś czasu przyjęły taką strategię. Kontraktują wielu zawodników, aby potem mieć w czym wybierać. Wiadomo, że dla żużlowców nie jest to komfortowa sytuacja, bo przygotowują się na sezon startów w całej lidze, a potem może wyjść inaczej. Wychodzę jednak z założenia, że jeżeli działacze są uczciwi, a ja będę w dobrej formie, to o miejsce w składzie nie powinienem się martwić – zwłaszcza po wejściu nowych zasad odnośnie liczby Szwedów w zespole.

Czy z kolei nie będzie tak, że włodarze Vetlandy będą rotować składem, w zależności od „dostępności” przed danym meczem konkretnych zawodników?
– Uważam, że jeżeli dany skład im "wypali" to będą robili wszystko, aby utrzymać w miarę możliwości stały i stabilny team. Kiedy coś pójdzie "nie tak", wtedy będą kombinowali z drużyną, ale szerzej na ten temat mógłby się na pewno wypowiedzieć Mikael Wirebrand.

Działacze Twojego nowego klubu z pewnością będą chcieli ponownie włączyć się do walki o najwyższe cele. Czy śledziłeś ich poczynania w poprzednich latach? Rok 2016 był pierwszym od 2003, w którym ta drużyna nie awansowała do fazy Play-off, oczywistym jest więc fakt, iż będzie to dla nich celem minimum.
– Nie trzeba pieczołowicie śledzić wyników Elitserien aby wiedzieć, że Elit Vetlanda zalicza się do najbardziej utytułowanych drużyn w tym kraju. Mają fajny stadion, co sezon mocną drużynę no i kibiców, dla których żużel i ich drużyna jest bardzo ważna. Jestem bardzo zadowolony, że mogę być częścią tego przedsięwzięcia.

W Szwecji broniłeś wcześniej barw klubów z Norrköping, Eskilstuny i Sztokholmu. Jakie masz nastawienie odnośnie szwedzkich owali? Czy one Ci odpowiadają?
– Tak, bardzo lubię jeździć w Szwecji. Tamtejsze tory są zawsze dobrze przygotowane, mają dobrą nawierzchnię, a na zapleczach stoi taki sprzęt do przygotowywania toru, który życzyłbym sobie zobaczyć na każdym polskim stadionie. Stadiony może nie są okazałe, ale zawsze kameralne – poza miastem, zazwyczaj położone na terenie dużego kompleksu wielu sportów motorowych. To mi się bardzo podoba.

Twoja niska średnia (0,864) na mecze ligowe, pozwoliłaby Ci w pierwszych spotkaniach, przy odpowiednim ustawieniu składu, występować na pozycji nr 7. Zawodnicy, startujący pod „siódemką” mają łatwiejszy układ biegów, czy mogłoby mieć to dla Ciebie znaczenie?
– Elitserien to druga pod względem poziomu sportowego liga na świecie. Nie warto patrzeć w program, bo do każdego biegu musisz wyjechać odpowiednio nastawiony, aby wygrać. Ta liga nie wybacza błędów, podobnie jak nasza Speedway Ekstraliga. Mimo wszystko mam świadomość, że moja średnia jest "atrakcyjnie niska" i może mi pozwolić na start sezonu z pozycji zawodnika 6-7. Domniemam, że mógł to też być plan działaczy Vetlandy.

W aktualnej, szerokiej kadrze Elit Vetlandy, znajduje się aż 5 Polaków i będzie to chyba najbardziej „polski” klub w Elitserien. To chyba komfortowa sytuacja, bo zawsze dobrze jest mieć w drużynie kolegów z Polski? Z drugiej strony trzeba będzie walczyć o to miejsce w składzie, właśnie z niektórymi z nich.
– Cieszę się, że mamy w naszej drużynie tylu Polaków i to jeszcze jakich! Być w drużynie z Jarkiem, Bartkiem, Zengim, Tofeekiem  czy "półpolakiem" Martinem, to na pewno fajna sprawa. Liczę, że żadna, wielka „bratobójcza” walka nie będzie potrzebna, aby ustalić wyjściowy skład.

W podobnej sytuacji (z kilkoma Polakami w składzie) znajdowałeś się już w Leicester Lions w latach 2015-2016. Wówczas, przynajmniej przez jakiś czas, startowałeś z Sebastianem Ułamkiem, Grzegorzem Walaskiem, a wcześniej z Piotrem Świderskim. Czy ta sytuacja Wam pomagała i czy można ją porównać do tego, co czeka Was w Szwecji?
– Anglia to mimo wszystko zupełnie inna bajka i to pod wieloma względami. Tam każdy mecz jest bardziej egzotyczny, ale wiadomo, że zawsze lepiej jest mieć koło siebie polskiego kolegę w drużynie.

Nie można w tym miejscu nie zapytać o Twoje plany, związane z ligą angielską. Związałeś się kontraktem najlepszą drużyną ostatnich lat w Szwecji. Czy zatem planujesz pozostanie na Wyspach Brytyjskich w Elite League? A jeśli tak, to czy nadal chciałbyś bronić barw Leicester Lions, czy może jednak zmienić otoczenie i poszukać miejsca w nowym klubie?
– Co do ligi angielskiej, cały czas temat jest otwarty, ale moje pozostanie w Leicester Lions jest na tę chwilę bardzo mało prawdopodobne, ze względu na finansowe zaległości tego klubu w stosunku do wielu zawodników i totalny brak kontaktu z właścicielem.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin vs  ebut.pl Stal Gorzów

piątek 20:30i

Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Orlen Oil Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. INNPRO ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Energa Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań

 


Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.  Ultrapur Start Gniezno  1 2 +8
3. Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
4.  Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 0 -6
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu