POLSKA
Od przyszłego sezonu żużlowcy będą mogli jeździć najwyżej w dwóch ligach. Ograniczenie chcą wprowadzić wszystkie federacje. Tyle się mówi o bezpieczeństwie, a nikt dotychczas nie pomyślał, że zawodnicy przyjeżdżają na zawody ligowe wycieńczeni walką na kilku frontach.
- Maciek Janowski ma teraz pięć startów w pięć dni. Jak on potem ma normalnie funkcjonować? Zresztą przez to, że wszyscy jeżdżą wszędzie, już nawet dobrego kalendarza nie można ułożyć - mówią w Polskim Związku Motorowym dla Przeglądu Sportowego.
- Ograniczenie to bardzo dobry pomysł - zauważa Krzysztof Cegielski, przewodniczący związku zawodowego żużlowców. - Jednak nie powinien wchodzić w życie w formie regulaminowego zapisu. To, gdzie kto jeździ, powinno być sprawą klubu i zawodnika. Jeśli jakiś prezes stwierdzi, że jego pracownik może jeździć w więcej niż dwóch ligach, to dlaczego mielibyśmy mu tego zakazywać? Pamiętajmy też, że jeden pojedzie w dwóch ligach i jest zmęczony, a drugiemu to i pięć lig nie zaszkodzi - dodaje Cegielski.
- Też jestem za, ale nie uważam, żeby mnożenie przepisów było najlepszym rozwiązaniem - komentuje prezes Stelmetu Falubazu Zielona Góra Marek Jankowski. - Pamiętajmy, że to my wydajemy zawodnikom zgodę na jazdę w Danii, Szwecji czy w Czechach. Ostatnio przyszli do nas Jarosław Hampel z Patrykiem Dudkiem i zapytali, czy mogą występować w Czechach. Nie widzieliśmy przeciwwskazań. Ale na przykład Remikowi Perzyńskiemu odmówiliśmy zgody na występ w Belgii. Prosił o niego trzy tygodnie temu, ale powiedzieliśmy nie, bo nie mogliśmy przewidzieć, czy nie przyda nam się w lidze polskiej. Przecież komuś mogła przydarzyć się kontuzja. Nie ma sensu robić czegoś na siłę. Każdy klub powinien sobie poukładać te sprawy we własnym zakresie. My mamy sztab szkoleniowy, na jego czele stoi Rafał Dobrucki i on jest w stanie rozsądzić, co jest dla kogo dobre - podkreśla Jankowski.
- Zanim coś wprowadzimy, zastanówmy się, czy znowu nie będzie tak, że za wdrożenie tego pomysłu zapłacą polscy prezesi - analizuje Marta Półtorak, prezes PGE Marmy Rzeszów. - Za rok Ekstraliga będzie tworzyło 8 drużyn, więc spadnie liczba imprez. Będzie może 18 spotkań. Który sportowiec przeżyje przy takiej liczbie meczów? Dokładając do tego Danię, gdzie jeździ się 4 razy w roku, nagle okazuje się, że tych występów jest bardzo mało. Boję się, że zawodnicy pomyślą, że skoro ogranicza się im możliwości, to będą żądali więcej niż dotychczas - dodaje Półtorak.
Wielu prezesów chce jednak ograniczenia do dwóch liczby lig, w których startują zawodnicy. Twierdzą, że w Polsce płaci się najwięcej, a potem żużlowcy łapią w innych ligach kontuzje i pracodawca nad Wisłą tylko na tym traci. Z innego względu projekt zmian wspiera nasza federacja. PZM chce, żeby nasi żużlowcy bardziej angażowali się w turnieje indywidualne, żeby za rok w większej liczbie zgłosili się chociażby do indywidualnych mistrzostw Europy.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów