eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 100
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Felietony

  Teraz albo nigdy. Discovery ma olbrzymią szansę
 2020-01-27 21:24:31  Dawid Ociepa    inf.własna

Nie od dziś wiadomo, że grupa Discovery od 2022 roku będzie nowym właścicielem cyklu Speedway Grand Prix. Zastąpi na tym polu BSI, które cyklem rządziło od 1995 roku. Ta zmiana była oczekiwana przez fanów czarnego sportu, gdyż według zdania wielu kibiców grupa usiadła na laurach i potrzebny był powiew świeżości. Na myśl nasuwa się jednak pytanie, czy nowi właścieciele zdają sobie sprawę, że stoją przed niewyobrażalną szansą dla naszego ukochanego sportu?

Zapewne Ameryki nie odkryłem powyższym stwierdzeniem. Trzeba przyznać, że BSI w ostatnich latach swoich rządów "przysnęło". Półtorej roku temu rozpoczynaliśmy pierwszy od 2011 cykl bez rundy poza Europą. Nie brzmi to dobrze, jeśli myślimy o popularyzacji żużla. Choć nie zawsze było tak źle, starsi kibice na pewno pamiętają. A cykl z udziałem teoretycznie piętnastu najlepszych zawodników czarnego sportu na świecie jest najlepszym narzędziem do pokazywania jakiegokolwiek sportu jak najszerszemu gronu widzów. 

Discovery 
ma narzędzia, by wynieść żużel ponad to, co już mamy. W jaki sposób może to zrobić? Na pewno mogłoby zrezygnować z aż trzech rund na polskich torach, na rzecz Grand Prix AustraliiNowej Zelandii czy USA, czyli krajów, gdzie speedway jest już zasiany w świadomości co niektórych regionów wyżej wymienionych państw. Jeśli Discovery chciałoby zainwestować trochę więcej pieniędzy, mogłoby pomyśleć o stopniowym wprowadzaniu cyklu do Argentyny (nie jest to taki zły pomysł, gdyż czarny sport jest wpisany w świadomość mieszkańców tego kraju. Pisaliśmy o tym TUTAJ). Zwłaszcza, że powstaje nowy stadion żużlowy w Neuquen, o czym wspominał niedawno Luis Caballero. Dopiero wtedy można myśleć o ekspansji na nowe rynki. Gdzie tam widzę potencjał? W Japonii. Sport motorowy stoi tam na całkiem przyzwoitym poziomie, a przeciętne warunki fizyczne Azjatów sprzyjają w osiąganiu dobrych rezultatów na zużlu. A jeśli mógłbym wybrać miejsce rozgrywania jednej rundy Grand Prix, wybrałbym zawody na jednodniowym torze ułożonym na stadionie Girondins Bordeaux. Niektórzy czytelnicy mogliby pomyśleć, że oszalałem, ale mam kilka argumentów na poparcie mojej tezy, choć jestem świadomy ogromnego ryzyka organizacji takiej imprezy. Po pierwsze, jest to największy stadion w okolicy ośrodków żużlowych (najbliższy znajduje się około 66km od Bordeaux). Po drugie, dobrze rozreklamowane zawody mogą ściągnąć kibiców z całej Europy. Jednak jest to bardzo odległa wizja, która niezbyt szybko się spełni.

Czy 
Discovery pomoże w popularyzacji sportu żużlowego? Są na to duże szanse, choć jest kilka wątpliwości. Czy okażą się słuszne? Dowiemy się niestety dopiero za kilka lat...

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno      
2. Moje Bermudy Stal Gorzów      
3. Betard Sparta Wrocław      
4. RM Solar Falubaz Zielona Góra      
5. Eltrox Włókniarz Częstochowa      
6. Motor Lublin      
7. ZOOleszcz DPV Logistic GKM Grudziądz      
8. eWinner Apator Toruń      
 eWinner 1. Liga Żużlowa
1. ROW Rybnik      
2. Aforti Start Gniezno      
3. Orzeł Łódź      
4. Zdunek Wybrzeże Gdańsk
     
5. Unia Tarnów
   
6. Arged Malesa TŻ Ostrovia Ostrów
     
7. Abramczyk Polonia Bydgoszcz      
8. Cellfast Wilki Krosno    
2. Liga Żużlowa
1. Lokomotiv Daugavplis      
2. OK Bedmet Kolejarz Opole      
3. SpecHouse PSŻ Poznań      
4. 7R Stolaro Stal Rzeszów      
5. Metalika Recycling Kolejarz Rawicz      
6. Wölfe Wittstock      
7. Trans MF Devils Landshut      
Bauhaus-Ligan
1. Masarna Avesta      
2. Indianerna Kumla      
3. Lejonen Gislaved      
4. Rospiggarna Hallstavik      
5. Dackarna Mallila      
6. Vetlanda Speedway      
7. Västervik Speedway      
8. Piraterna Motala      
9. Smederna Eskilstuna      
Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik  
2.  Tai Woffinden  
3.  Fredrik Lindgren  
4.  Maciej Janowski  
5.  Leon Madsen  
6.  Jason Doyle  
7.  Artem Laguta  
8.  Emil Sajfutdinow  
9.  Martin Vaculik  
10. Max Fricke  
11.  Matej Žagar  
12. Krzysztof Kasprzak  
13. Anders Thomsen  
14. Robert Lambert  
15. Oliver Berntzon  
Partner
Ostatni wywiad
   Patrick Hansen: Możemy walczyć o zwycięstwo w lidze

Patrick Hansen w listopadzie przeniósł się z RzTŻu Rzeszów do Arged Malesa TŻ Ostrovii. Zawodnik w rozmowie z naszym portalem opowiada o tym, jak zmieniły się przygotowania do sezonu 2021 w czasach koronawirusa oraz przedstawił swoje cele zarówno drużynowe jak i indywidualne na ten rok.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Ruszajmy bez względu na sytuację (felieton)

Jako, iż zarówno w Polsce jak i na świecie sytuacja epidemiologiczna nie uległa wielkiej zmianie to najprawdopodobniej władze żużlowe ponownie będą stały przed  trudnym wyborem – ruszyć zgodnie z planem czy też wstrzymać start ligi i liczyć, że nadejdzie moment powrotu kibiców na trybuny. Oba te plany mają zarówno swoje plusy jak i minusy. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Kluby żużlowe w Social Mediach #1 - Facebook

Social Media to aktualnie jeden z najważniejszych jak nie najważniejszy aspekt marketingowej działalności nie tylko klubów sportowych, ale także firm czy też różnego rodzaju organizacji. Zbliża się koniec 2020 roku, a jak w mediach społecznościowych wyglądają kluby żużlowe? Oto małe podsumowanie działalności drużyn żużlowych w sieci. W pierwszej części skupię się na Facebooku. Które z zespołów posiadają największą liczbę polubień, a które mają ich najmniej?

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu