POLSKA
Tomasz Chrzanowski w grudniu zmienił swoją przynależność klubową w Polsce i po sezonie spędzonym w ekstraligowym Lotosie Wybrzeżu Gdańsk, powrócił do pierwszoligowego GTŻ-u Grudziądz. Chrzanowski przyznaje, że ma dobre kontakty z prezesem grudziądzkiego klubu. Zdradza również, iż przymierza się korzystania z elementów tytanowych w swoich silnikach.
Niebawem połowa stycznia tak więc przygotowania do sezonu powinny być już bardzo zaawansowane. Wychowanek toruńskiego Apatora, już tradycyjnie, do zmagań na torze przygotowuje się m.in. poprzez grę w hokeja na lodzie, czy też treningi kick boxingu.
- Korzystam ze sprawdzonych w poprzednich latach zajęć z Markiem Marszałem, trenerem kick boxingu. Można w ten sposób wypracować wytrzymałość, sprawność, siłę. Wzbogacam treningi. Włączam do nich nowe elementy, które pomogą mi się należycie przygotować. Regularnie gram w hokeja na toruńskim Tor-Torze. Trenuję sześć razy w tygodniu - mówi Tomasz Chrzanowski na łamach Gazety Pomorskiej.
W sezonie 2012 popularny Chrzanek zdobywał punkty na ekstraligowych torach dla Lotosu Wybrzeża Gdańsk. Niestety, nie był to dla niego zbyt udany sezon w polskiej lidze i niespełna 33-letni zawodnik postanowił powrócić po roku przerwy do pierwszoligowego GTŻ-u Grudziądz. - Mam dobre relacje z prezesem GTŻ Zbigniewem Fiałkowskim. Już w trakcie rozmów o kontrakcie wiedziałem, kto będzie w składzie drużyny. Uważam, że GTŻ, wśród pierwszoligowych, jest to solidny, dobrze zorganizowany klub - chwali grudziądzki klub Chrzanowski.
Na słabszą dyspozycję tego żużlowca w minionym sezonie złożyło się z pewnością kilka czynników. Jednym z nich były kłopoty sprzętowe, wynikające z tego, że były uczestnik cyklu Grand Prix korzystał z kilku tunerów. Jak zapewnia, drugi raz takiego błędu już nie popełni. Co do sprzętu, Chrzanowski planuje wykorzystać wydaną niedawno zgodę FIM na wykorzystywanie w silnikach żużlowych elementów tytanowych.
- Przymierzam się do wykorzystania w silnikach elementów tytanowych. Międzynarodowa Federacja Motocyklowa FIM zezwoliła na stosowanie tytanu w sprzęcie także żużlowym. Czy to będzie lepsze? Nikt z żużlowców tego się nie dowie, dopóki nie wyjedzie na tor i nie sprawdzi - twierdzi.
33-latek chwali tytan, jednakże zwraca uwagę na jedną bardzo ważną rzecz. Stosowanie tytanu w silnikach może podrożyć i tak już bardzo drogi sprzęt żużlowy. - Tytan jest lżejszy, bardziej wytrzymały i ma poprawić parametry w silnikach. Firma GM wypuściła dwa modele, szykuje kolejne. To idzie bardzo szybko, napędzane przez czołówkę żużlowców z Grand Prix. Tylko że to podroży zakup silnika. A sprzęt żużlowy już teraz jest drogi - uważa Młodzieżowy Indywidualny Wicemistrz Polski z 2000 roku.
Czy Tomasz Chrzanowski ponownie okaże się być jednym z liderów grudziądzkiej drużyny?
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
4. | ![]() |
4 | 4 | +22 |
5 | ![]() |
4 | 3 | -22 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -18 |
7. | ![]() |
2 | 0 | -10 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów