POLSKA
Wiele kontrowersji wzbudzają prawa telewizyjne jakie pozyskała platforma nc+ na pokazywanie Enea Ekstraligi. - Zapewniam, że wspólnicy Ekstraligi Żużlowej - bo wybór nc+ nie był indywidualnym wyborem prezesa Stępniewskiego - postawili na najlepszą ofertę i niech to wystarczy za cały komentarz - mówi prezes Enea Ekstraligi Wojciech Stępniewski w wywiadzie dla Przeglądu Sportowego.
Chwali się pan podpisaniem umowy telewizyjnej z platformą nc+, ale kibice są oburzeni. Mówią, że teraz za oglądanie ligowego żużla będą płacili więcej.
- Posiadacze platformy będą mieli ligowy żużel w najtańszym pakiecie za 39 złotych, posiadacze Cyfry Plus już mają włączony kanał nSport, w którym będą pokazywane transmisje Enea Ekstraligi. A ci, którzy kupią usługę nowej platformy nc+, dostaną ligę za 49 złotych. Jeśli do tego dołożymy, że telewizja dostarcza usługę w jakości HD, czego wcześniej nie było, nadal twierdzę, że jest się czym pochwalić. Zresztą speedway w TVP Sport oglądało średnio 100-110 tysięcy widzów. Teraz może się okazać, że będzie ich dużo więcej, bo połączone siły dwóch platform mają 2,5 miliona abonentów, a do tego można jeszcze dołożyć abonentów kablówek.
Cyfrowy Polsat miał jednak złożyć lepszą ofertę. Redaktor Paweł Wójcik oficjalnie powiedział, że szefowie jego stacji kładli na stół siedem milionów złotych.
- Nie przystoi mi komentować słów redaktora Wójcika, bo to byłoby niepoważne. Jest coś takiego jak tajemnica handlowa. Zapewniam pana, że wspólnicy Ekstraligi Żużlowej - bo wybór nc+ nie był indywidualnym wyborem prezesa Stępniewskiego - postawili na najlepszą ofertę i niech to wystarczy za cały komentarz. Chociaż mogę jeszcze dodać, że czynnikiem przemawiającym za nową platformą było zapewnienie drugiej strony o potężnym wsparciu promocyjnym grupy ITI.
Dla kibica ważne są detale. Nowa platforma oferuje transmisje spotkań bez prezentacji.
- Prezentacje żużlowe pozostaną, ale na stadionach. Telewizja będzie je nagrywała i odtwarzała, ale w dużym skrócie. Widowisko telewizyjne musi mieć odpowiednią szybkość i dynamikę. Nie pozyskamy nowych reklamodawców i nowych fanów, jeśli mecz żużlowy będzie wlókł się w nieskończoność. Tu chodzi o dobre promowanie produktu, stąd wzięły się chociażby stałe pory niedzielnych spotkań - 16 i 18.30.
Dla wielu osób z żużlowego środowiska pana prezesura, choć stosunkowo krótka, to jedno wielkie pasmo niepowodzeń. Dostał pan po głowie za telewizję i próbę wprowadzenia obowiązkowych ubezpieczeń dla zawodników. Zarzucano panu, że chciał pan dać zarobić brokerowi z Torunia.
- Czytałem, że skoro prezes ligi jest z Torunia i broker jest z Torunia, to musi się pod tym kryć drugie dno. Szkoda, że ten, kto to napisał, nie wpadł na to, że znakomita większość tych największych brokerów ubezpieczeniowych w Polsce jest właśnie z Torunia i to jest taka następna wizytówka miasta obok pierników, Kopernika, starówki i żużla. Szkoda też, że ten ktoś nie napisał o firmie, którą dorzucił do oferty Krzysztof Cegielski. Akurat ten broker wyjątkowo był z Warszawy i oferował identyczne warunki. Nie rozumiem, jak to jest, że nam wszystko musi się źle kojarzyć. Przecież każde środowisko ma swoje zalety i wady. A obowiązkowe ubezpieczenia są obecne na przykład w piłkarskiej Bundeslidze.
W tym roku meczów ligowych będą doglądać komisarze. Mają dopilnować, żeby tory zostały dobrze przygotowane do zawodów. Już mówi się, że ma to służyć Unibaksowi, którego do niedawna był pan prezesem.
- Komisarze to pomysł Polskiego Związku Motorowego, a nie toruńskiego klubu. To niechlubne wydarzenia ostatnich lat wymusiły taką zmianę, bo nie wszędzie było regulaminowo i bezpiecznie. A my chcemy, żeby był show, ale chcemy też, żeby zawodnicy wracali do domu w jednym kawałku. Zresztą komisarz nie będzie przygotowywał toru, a jedynie nadzorował pracę gospodarzy. I wcale nie jest powiedziane, że gospodarz ma ubić tor. Może być przyczepnie, byle było równo i bezpiecznie. Swoją drogą - założymy fundację dla żużlowców, którzy stracili zdrowie na torze. Kasa fundacji będzie między innymi zasilana z kar za żółte i czerwone kartki.
Więcej można przeczytać w najnowszym wydaniu Przeglądu Sportowego.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów