POLSKA
Karuzela transferowa rozpędziła się na dobre, kontrakt w Bydgoszczy przedłużył już Emil Sajfutdinow, Jonsson porozumiał się z Falubazem, natomiast Lindgren jest już ponoć jedną nogą w Tarnowie. Nieco z boku tej ofensywy transferowej stoi Stal Gorzów, nie oznacza to jednak, że prezes Komarnicki nie ma zamiaru wzmocnić swojego zespołu. Specjalnie dla portalu eSpeedway.pl, sternik gorzowskiego klubu ujawnia swoje plany transferowe.
Priorytetem dla Stali Gorzów było zatrzymanie Tomasza Golloba. Obydwie strony bardzo szybko doszły do porozumienia i Mistrz Świata 2010 spędzi kolejny sezon w gorzowskim klubie. Po tym sukcesie ofensywa transferowa jakby osłabła, Władysław Komarnicki przyjął pozycję oczekującą. Dla nikogo jednak nie było tajemnicą, iż prezes Stali Gorzów będzie chciał zakontraktować przynajmniej jednego dobrej klasy żużlowca. Wybór padł na Hansa Andersena. - Od zawsze chciałem mieć tego zawodnika w swoim zespole - potwierdza Władysław Komarnicki.
Gorzowski klub jest w trakcie rozmów z Duńczykiem. Prezes Komarnicki stawia jednak pewne warunki przed Andersenem. - Wszystko zależy od tego, czy Hans chce się odbudować w Gorzowie, czy tylko interesuje go jedynie pełny portfel. Powiem szczerze, rozmowy które prowadzimy toczą się wokół tematu sportowego, interesują nas cele jakie zakłada sobie na przyszły sezon - tłumaczy prezes.
Andersen spędził ubiegły sezon w Toruniu. Niestety powrót do Grodu Kopernika nie był zbyt udany, Duńczyk zaliczył jeden z najgorszych sezonów w karierze, dodatkowo jeszcze wypadł z cyklu Grand Prix. Władysław Komarnicki wierzy jednak, że stać go na odbudowanie formy. - Gdybym nie wierzył w tego zawodnika, nie prowadzilibyśmy rozmów. Andersen kompletnie się zagubił, zamiast wyznaczać sobie kolejne cele sportowe, gonił za pieniędzmi pomiędzy Gdańskiem, a Toruniem - uważa prezes. - Ciągle jednak to jeden z najlepszych żużlowców świata, ma olbrzymi potencjał i stać go na naprawdę dobry wynik. Jeśli wykaże determinację i chęć powrotu do dawnej formy z pewnością dojdziemy do porozumienia - dodaje.
Kibice Stali Gorzów chętnie widzieliby w swoim zespole także Krzysztofa Kasprzaka. Problem tylko w tym, że zawodnik eSpeedway Team ma ważny kontrakt z Tauron Azoty Tarnów. Mimo to w mediach pojawiają się informacje o tym, że Kasprzak dostał propozycję z Gorzowa. - Krzysztof jest w Tarnowie i życzę mu tam jak najlepszych wyników - zamyka temat Władysław Komarnicki.
Wciąż trwają natomiast rozmowy z zawodnikami, którzy w ubiegłym sezonie startowali w barwach Stali Gorzów. Niemal przesądzone wydaje się pozostanie nad Wartą Mateja Zagara. - Przebaczyłem Słoweńcowi słabsze występy, które zdarzały mu się w ubiegłym sezonie - przyznaje prezes Stali.
Znacznie bardziej skomplikowana jest sytuacja Przemysława Pawlickiego i Tomasza Gapińskiego. Ten pierwszy wciąż jest formalnie zawodnikiem Unii Leszno i aby mógł startować w Stali musi uzyskać zgodę swojego macierzystego klubu. - Prezes Dworakowski jest człowiekiem biznesu. To w jego rękach jest karta zawodnicza Przemysława Pawlickiego. Jeśli Unia Leszno nie dojdzie do porozumienia z tym zawodnikiem to będę pierwszym, który się skontaktuje z Przemkiem - zapewnia Komarnicki.
Niejasna wciąż pozostaje także sytuacja Tomasza Gapińskiego. - Musi sam podjąć decyzję, w którą stronę chcę pójść. Na razie trudno mi cokolwiek powiedzieć na ten temat - zakończył prezes Stali.
Kiedy można spodziewać się zamknięcia składu Stali Gorzów? Władysław Komarnicki zapewnia, że wszystkie kwestie zostaną wyjaśnione na przełomie listopada i grudnia.
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
4. | ![]() |
4 | 4 | +22 |
5 | ![]() |
4 | 3 | -22 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -18 |
7. | ![]() |
2 | 0 | -10 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów