POLSKA
Od tego sezonu pojawili się komisarze pilnujący sprawiedliwego przygotowania toru w żużlowej Enea Ekstralidze. W ostatniej kolejce goście wygrali cztery z pięciu spotkań. - Jak długo żyję, nie pamiętam takiej sytuacji, żeby drużyny przyjezdne odniosły aż tyle zwycięstw - nie może się nadziwić Zenon Plech, legenda polskiego żużla i jeden z komisarzy toru.
- Absolutnie nie zgadzam się jednak z zarzutami, że to "wina" komisarzy, którzy pilnują przygotowania torów i nie pozwalają gospodarzom robić ich po swojemu. Ze mną nie ma problemu. Chce ktoś twardo, to ma twardo, a jak chce przyczepnie, to może być i tak. Zasada jest jedna, nawierzchnia musi być równa. Nie może być na niej żadnych pasów - podkreśla weteran speedwaya.
Z 18 spotkań tego sezonu goście wygrali aż osiem. W dodatku niemal wszystkie mecze są niezwykle wyrównane. Dotąd zdarzyło się tylko jedno spotkanie (Lechma Start Gniezno - Stelmet Falubaz Zielona Góra 30:60), w którym któryś z zespołów dominował na torze. - Liga wreszcie stała się atrakcyjna - podkreśla Jacek Gajewski, były menedżer Unibaksu Toruń.
- W zasadzie, należałoby w tej sytuacji zadać pytanie, co dotychczas robili sędziowie? Zwyczajnie brakowało im jaj, żeby wymóc na gospodarzach regulaminowe przygotowanie nawierzchni. Przyszli komisarze, pilnują tego i nagle okazuje się, że mecze mają całkiem inny przebieg niż dotychczas. Zniknęły wielkie różnice między zespołami. Żeby jednak nie było tak słodko, to zgłaszam jedną uwagę. Moim zdaniem komisarze boją się wody. Po kilku biegach zaczyna się mocno kurzyć i aż prosi się, żeby delikatnie polać nawierzchnię, a jednak nie robi się tego. Przecież to przeszkadza w oglądaniu widowiska. Poza tym delikatnie psuje to zawody, bo robi się jedna ścieżka i nie bardzo można wyprzedzać - przekonuje Gajewski.
- To nie komisarze boją się wody, lecz sędziowie - ripostuje Plech. - To oni podejmują decyzje w trakcie zawodów, to oni wpuszczają na tor ciągniki i polewaczkę. Wszystko jest jednak do dopracowania i poprawienia - przekonuje.
Stal Gorzów, która w ubiegłym roku zdobyła wicemistrzostwo Polski dzięki temu, że była niepokonana na własnym torze, w tym sezonie przegrała oba mecze u siebie. Marząca o medalu PGE Marma Rzeszów wygrała dwa wyjazdowe spotkania, ale jedyny mecz u siebie przegrała. Atutu własnego toru nie wykorzystał mistrz Polski Unia Tarnów.
- Trochę czasu minie, nim gospodarze przygotują się do tych nowych regulacji - wyrokuje Gajewski. - Natomiast w przypadku Unii absolutnie nie można mówić, że własny tor tę drużynę zaskoczył. W ubiegłym sezonie robili twardy, równy, słowem regulaminowy tor i teraz jest tak samo. W tym przypadku problem stanowi forma zawodników, a nie dopasowanie motocykli do nawierzchni.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów