POLSKA
Wczoraj Główna Komisja Sportu Żużlowego w swoim komunikacje poinformowała, że w nadchodzącym sezonie żużlowcy w Polsce startować będą na tłumikach homologowanych przez FIM od 1 stycznia 2010. Wielu żużlowców jest niezadowolona z tego powodu. Dziś na łamach naszego portalu zamieszczamy wypowiedzi kilku zawodników, na temat nowych tłumików.
Artur Czaja (Włókniarz Częstochowa) - Według mnie to nie jest dobry pomysł i nie wiem w ogóle dlaczego mamy startować na nowych tłumikach. Czemu i komu przeszkadzają stare tłumiki, przez sześćdziesiąt sekund, gdy trwa bieg? To tak samo, gdyby w autach osobowych założyć jakieś tłumiki, również szybko by się psuły. Mnie osobiście nie podoba się ten pomysł.
Rafał Malczewski (Włókniarz Częstochowa) - Nie wiem co mam powiedzieć. Nie próbowałem jeszcze jeździć na nowych tłumikach, ale z opowiadań doświadczonych zawodników wiem, że jest to totalna klapa. Motory bardzo szybko się przegrzewają i rozlatują, a w żużlu chyba nie o to chodzi. Nie wiem czemu, GKSŻ to zrobiło przecież to zabije żużel, oraz zagraża naszemu zdrowiu. Zapomnieli tylko o jednym, że zdrowie zawodników jest najważniejsze.
Martin Vaculik (Unia Tarnów) - Nie chcę się nawet wypowiadać za bardzo na ten temat, bo myślę, że te tłumiki są bardzo niedobre i nie powinno się ich w ogóle używać. Było dobrze i teraz nie wiem dlaczego ktoś chce zmian.
Szymon Woźniak (Polonia Bydgoszcz) - Ta decyzja jest dla mnie bardzo złą wiadomością. Zgadzam się z wypowiedzi Pana Krzysztofa Cegielskiego, że sprawa powróci na biurko GKSŻ kiedy stanie się coś złego na torze a stanie się prędzej czy później! Sam byłem świadkiem kiedy Maciek Janowski na zgrupowaniu kadry w Gdańsku doznał poważnego upadku właśnie przez ten "anty wynalazek". Jechał bardzo szeroko pod samą bandą i jego silnik z powodu przegrzania i nadmiernego obciążenia po prostu stanął w miejscu i Maciek z pełnym impetem uderzył w poduszki, aż brama wjazdowa wyrwała się z zawiasów! Na szczęście nic mu się nie stało, ale takie sytuacje będą zdarzały się coraz częściej, tylko co będzie kiedy z tyłu będą jechali inni...? Cały czas wierzę w to, że GKSŻ w porę otworzy oczy i unikniemy tragedii, bo chyba 10 decybeli mniej dla ochrony środowiska jest niczym w porównaniu dla ludzkiego zdrowia a nawet życia?
Jozsef Tabaka (Wanda Kraków) - Nie jestem zadowolony z tej decyzji. W zeszłym roku jechałem kilka zawodów i były to bardzo trudne zawody, bo jakość motoru zmieniała się w zły sposób. Mam nadzieję, że pogoda w najbliższym czasie będzie lepsza i będę mógł szybko znaleźć ustawienia dla tych tłumików.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów