Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 102
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Artykuły

  Apator mógł uniknąć porażki
 2021-07-26 11:23:39  Jakub Peret    inf.własna

Wczorajsze spotkanie pomiędzy eWinner Apatorem Toruń a Motorem Lublin było bardzo zacięte. Kibice drżeli o wynik do ostatniego wyścigu, w którym lepsi okazali się goście z Lublina. Na szczęście dla torunian, ten mecz nie miał aż tak wielkiego znaczenia, jednak niedosyt po porażce jest. Po części za przegraną można winić trenera Aniołów - Tomasza Bajerskiego.

Pierwszy błąd Bajerski popełnił jeszcze przed meczem, kiedy obie ekipy podawały składy na to spotkanie. Trener eWinner Apatora powinien z numerem 15 postawić na Krzysztofa Lewandowskiego, przez co w biegu młodzieżowym startowałby bliżej krawężnika, a to właśnie wewnętrzne pola były wczoraj dużo lepsze niż zewnętrzne. Oprócz tego, w biegu 12 to nie Kamil Marciniec, a wychowanek Aniołów jechałby przeciwko wolnemu na Motoarenie Mateuszowi Cierniakowi. Patrząc na postawę obu młodzieżowców w dniu wczorajszym można śmiało założyć, że Lewandowski na domowym obiekcie z mniej skutecznym juniorem gości powinien sobie poradzić. W jedynym przed wczorajszym meczem pojedynkiem obu zawodników w Toruniu lepszy był szesnastolatek z Apatora stąd też nie rozumiem decyzji, o wystawieniu go przeciwko Lampartowi, z którym wiadome było, że dużych szans nie miał.

Drugą sprawą jest brak rezerwy taktycznej w biegu 5. Motor prowadził 15:9 i aż się prosiło o zmianę za Chrisa Holdera. Szybcy w swoim pierwszym starcie byli Paweł Przedpełski i Robert Lambert i śmiało można było puścić ich w bój w miejsce byłego mistrza świata. Obaj z resztą objechali Kuberę w biegu 14. Możnaby wstrzymać się z tą zmianą, gdyby starszy z braci Holderów we wcześniejszych spotkaniach pokazywał się z dobrej strony, lecz nie w sytuacji gdy Australijczyk ostatni bieg w PGE Ekstralidze wygrał 28 maja na torze w Gorzowie, a na Motoarenie jeszcze wcześniej - 30 kwietnia. Przed piątym wyścigiem Australijczyk mógł pochwalić się niechlubną statystyką 20 biegów bez wygranej ogółem i 12 biegów na domowym obiekcie. Przypomnę, że chodzi o zawodnika, którego niegdyś nazywano Królem Motoareny. Identyczna sytuacja miała miejsce parę godzin wcześniej we Wrocławiu i co w takiej sytuacji robi Dariusz Śledź? Zastępuje obiektywnie lepszego niż Holder w tym sezonie Dana Bewleya Taiem Woffindenem, a Betard Sparta wygrywa 5:1. Nie był to z resztą pierwszy raz w tym sezonie, kiedy Bajerski jest zbyt pobłażliwy dla Chrisa Holdera.

Trzecia sytuacja miała miejsce w biegu 15. Co prawda nie wiem czy za tą decyzją stoi Tomasz Bajerski czy taki był wybór zawodników, ale w sytuacji, w której remis daje wygraną w meczu ja dałbym szybszego zawodnika z lepszego pola startowego. Na przestrzeni całego spotkania, ale też w ostatniej serii startów Adrian Miedziński sprawiał lepsze wrażenie niż Jack Holder, a poza tym to jego czas w biegu 12 był lepszy niż czas Jacka w 13 gonitwie. Czy gdyby Miedziak jechał w ostatnim biegu z pola A, to Apator wygrałby ten mecz? Nie wiadomo, ale myślę, że Adrian nie zostałby aż tak na starcie i mógłby powalczyć z zawodnikami Motoru.

Lewandowski z innym numerem i taktyczna w biegu piątym najprawdopodobniej przyniosłyby torunianom dwa dodatkowe punkty, co dałoby wynik 46:44, a nie 44:46. W obecnej sytuacji ręcę mogą zacierać ZOOleszcz DPV Logistic GKM Grudziądz i Marwis.pl Falubaz Zielona Góra, ponieważ eWinner Apator nie jest jeszcze pewny utrzymania. Przed nimi jednak bardzo trudne zadanie, bo grudziądzanie muszą zgarnąć trzy oczka za mecze w Lublinie i domowym z Eltrox Włókniarzem. Zielonogórzanie natomiast wygrać u siebie z Fogo Unią lub we Wrocławiu.

 

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Platinum Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Enea Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. InvestHousePlus PSŻ Poznan

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils


2.  Ultrapur Start Gniezno 


3. OK Bedmet Kolejarz Opole 


4. Grupa Azoty Unia Tarnów


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Enea Polonia Piła







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Enea Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership
1. Belle Vue Aces


2.  Oxford Cheetah

 
3. Sheffield Tigers

 
5. Leicester Lions

 
6. King's Lynn Stars

 
7.  Birmingham Brummies

 

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu