eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 154
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Bartłomiej Kowalski: Na pewno można było wygrać
 2018-08-15 15:53:23  Wojciech Kulak    inf.prasowa

Bartłomiej Kowalski okazał sie z jednym bohaterów Arge Speedway Wandy Kraków w meczu z Lokomotivem Duagavpils. Zespół z województwa małopolskiego zdołał remisować 45:45 z fawroyzowanymi Łotyszami. Ważnym punktem w ekipie gospodarzy był właśnie wcześniej wspomniany młodzieżowiec, który uzyskał 8 punktów z bonusem. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z utalentowanym zawodnikiem.

Świetny występ z Lokomotivem (8+1), skąd taki wystrzał formy w meczu ligowym?
- Zmieniłem silnik na całkiem nowy, włożyliśmy w sprzęt dużo pracy i to wypaliło. Miałem na tym silniku trenować przed meczem, ale spadł deszcz i na zawodach używałem go po raz pierwszy.

A ten ostatni wyścig?
- Psychika. Rywale byli bardzo mocni, ale po prostu za bardzo się „przypaliłem” i nie wyszło.

Przed ostatnim swoim wyścigiem miałeś dłuższą przerwę, warunki na torze mocno się różniły?
- Tak, były zdecydowanie inne. Wyścig czternasty był po równaniu, mocno polany i miał miejscami śliskie plamy. Nie mogę jednak zrzucić wszystkiego na tor, już na pierwszym łuku pojawiły się błędy i nie mogłem dogonić rywali.

Zwycięstwo w tym meczu było możliwe?
- Na pewno można było wygrać, ale nie można narzekać na wynik i nikt się nie spodziewał takich rezultatów. Praktycznie cały mecz prowadziliśmy z dużą przewagą. W końcówce niestety coś się popsuło, ale remis jest dobry, choć niedosyt na pewno jest.

Lokmotiv jest w czołówce Nice I ligi. Przyjeżdżały do Krakowa słabsze ekipy i nie dawały szans. Nagle jedna z najsilniejszych drużyn przegrywa 12-14 punktami w trakcie meczu. Z czego to wynika?
- Ciężko to wyjaśnić. Może po prostu w końcu się obudziliśmy, powalczyliśmy i nie było źle. Jedziemy do końca, osobiście chciałbym jeszcze bardziej się pokazać i nie spoczywać na laurach po tym meczu. Czeka nas wyjazd do Łodzi, na całkiem nowy tor, a Orzeł też nie należy do najsłabszych drużyn.

W czwartek (16.08) odbędzie się zaległa runda Nice Cup w Krakowie, jednak tym razem nie będziesz startować…
- Postanowiłem, że odpuszczę zawody, żeby skupić się na meczach ligowych. Chcę jak najwięcej jeździć na swoim sprzęcie i poznawać moje silniki, a w Nice Cup ścigamy się na Jawach. Nie chcę pomieszać w głowie ustawień.

Masz 16 lat, to Twój pierwszy pełny sezon. Praktycznie w każdych zawodach jest walka, są punkty. Co dalej?
- Na pewno chciałbym poprawić swoją sylwetkę na motocyklu, ponieważ cały czas popełniam jeszcze błędy, które nie są spowodowane nawierzchnią czy sprzętem. Chciałbym też zdobywać jak najwięcej doświadczenia na torze, ale też na temat przełożeń i ustawień sprzętowych.

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno
   
2. Betard Sparta Wrocław
 

3. Eltrox Włókniarz Częstochowa    
4. Falubaz Zielona Góra  

5. MrGarden GKM Grudziądz
 
 
6. Motor Lublin
     
7. Moje Bermudy Stal Gorzów
   
8. ROW Rybnik
   
 eWinner 1. Liga Żużlowa
1. eWinner Apator Toruń
     
2. Arged Malesa TŻ Ostrovia Ostrów      
3. Car Gwarant Start Gniezno    
4. Unia Tarnów      
5. Zdunek Wybrzeże Gdańsk      
6. Lokomotiv Daugavpils    
7. Orzeł Łódź      
8. Abramczyk Polonia Bydgoszcz
   
2. Liga Żużlowa
1. SpecHouse PSŻ Poznań
   
2. OK Bedmet Kolejarz Opole    
3. Wilki Krosno    
4. Stainer Unia Kolejarz Rawicz    
5. RzTŻ Rzeszów    
6. MSC Wolfe Wittstock



Elitserien
1. Smederna Eskilstuna      
2. Dackarna Malilla
   
3. Vetlanda Speedway
   
4. Västervik Speedway    
5. Lejonen Gislaved
   
6. Indianerna Kumla
   
7. Piraterna Motala    
8. Rospiggarna Hallstavik
   
9. Masarna Avesta
 

SGB Premiership
1. Swindon Robins      
2. Ipswich Witches
     
3. Wolverhampton Wolves
     
4. Belle Vue Aces      
5. King's Lynn Stars      
6. Peterborough Panthers    
7. Sheffield Tigers      
Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik  
2.  Leon Madsen  
3.  Emil Sajfutdinow  
4.  Fredrik Lindgren  
5.  Martin Vaculik  
6.  Maciej Janowski  
7.  Jason Doyle  
8.  Patryk Dudek  
9.  Matej Žagar  
10.  Niels Kristian Iversen  
11.  Artiom Łaguta  
12.  Antonio Lindbaeck  
13.  Tai Woffinden  
14.  Max Fricke  
15. Martin Smolinski  
Partner
Ostatni wywiad
   Sebastian Szostak: Najważniejsze to dobrze punktować

W tej chwili cały świat sportowy stoi w miejscu. Każdy wyczekuje aż pandemia koronawirusa się zakończy, a sportowcy będą mogli wrócić do uprawiania dyscyplin, z których słyną. Nie inaczej jest z żużlowcami. W tym momencie sytuacja zmusza ich do trenowania w domowym zaciszu. Udało się jednak poprosić wychowanka Arged Malesa TŻ Ostrovia - Sebastiana Szostaka, o udzielenie krótkiego wywiadu. Ostrowianin odpowiedział na pytania przez szklany ekran. 

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Czy liga bez obcokrajowców ma sens?

Żużel w Polsce ma coraz większe problemy. Ostatnie wydarzenia pokazują, że śmiało można mówić o lekkim kryzysie. Sytuacji nie poprawiła informacja, którą przekazały wczoraj zagraniczne federacje. Władze czarnego sportu w Szwecji, Danii i Wielkiej Brytanii wycofały zgody tamtejszym zawodnikom na jazdę w Polsce w PGE Ekstralidze. Czy polska najwyższa klasa rozgrywkowa ma sens bez występów obcokrajowców?

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Ograniczniki obrotów obowiązkową częścią silnika

W sezonie 2020 dojdzie do kluczowej zmiany technicznej, o której spekulowano już od kilku miesięcy. W każdym silniku żużlowego motocykla musi znajdować się tzw. ogranicznik obrotów. Jest to integralna część układu zapłonowego, której zadaniem jest odcinanie iskry przy przekroczeniu 13500 obrotów. Ma to zwiększyć żywotność silnika i zapobiegać defektom, wskutek czego zmniejszą się koszty eksploatacji tej części motocykla.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu