eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 72
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Felietony

  Elitserien: Podsumowanie sezonu 2018 (cz. I)
 2018-08-22 00:55:52  Bartłomiej Florek    inf.własna

Za Nami runda zasadnicza zmagań szwedzkiej Elitserien w sezonie 2018. Jest to zatem najlepsza pora, aby przyjrzeć się dokonaniom zespołów rywalizujących w tej lidze. Sezon zakończyły już drużyny ostatnia w tabeli Masarna Avesta oraz przedostatni zespół - Lejonen Gislaved.

No money, no risk

Tak najprościej można podsumować sezon 2018 w wykonaniu Masarny Avesta. Wiedźmy zakończyły sezon z niechlubnym dorobkiem jednego zwycięstwa i jednego remisu. Gdyby przyjrzeć się wyłącznie nazwiskom, które znalazły się w kadrze zespołu z Avesty - wydawać się mogło, że Masarna nie powinna mieć większego trudu z awansem do fazy play-off. Liderami mieli zespołu być Tai Woffinden, Antonio Lindbaeck czy Przemysław Pawlicki. Solidną drugą linię zespołu mieli stanowić z kolei Linus Sundstroem z Kimem Nilssonem. Nic bardziej mylnego. Z pewnością znawców Elitserien mógł dziwić fakt, że zespół złożony z m. in. wyżej wymienionych zawodników notorycznie zawodzi. Prawdziwy powód tego rozczarowującego wyniku poznaliśmy dzięki niezawodnemu jednak Tai'owi Woffindenowi, który na początku lipca przyznał, że klub zalega zawodnikowi sporą sumę pieniędzy. Sytuacja w klubie nie uległa znacznej poprawie. Pod koniec lipca Tajski za porozumieniem stron rozwiązał umowę z drużyną Wiedźm i przeniósł się do Indianerny Kumla, gdzie podobnie jak w Masarnie spisuje się zgodnie z oczekiwaniami. Na zakończenie współpracy z tym klubem zdecydował się również Przemysław Pawlicki. Tym samym klub do końca sezonu musiał rywalizować niemal wyłącznie w krajowym składzie i jedynym obcokrajowcem - Arturem Czają. Jeżeli działacze z Avesty, chcą aby ich klub dalej rywalizował w najwyższej klasie szwedzkich rozgrywek ligowych - musi przede wszystkim urelugować zaległości względem zawodników i zbudować budżet z którym drużyna bez kłopotu ukończy sezon w lidze. Pozostaje też modlić się o to, aby któraś z drużyn z Allsvenskan nie zgłosiła chęci do uzyskania awansu do Elitserien (od tego sezonu jest to liga zamknięta - przyp. aut). Chyba nikt nie chciałby, aby Masarna opuściła ligę po zaledwie trzech sezonach w elicie...

Tai Woffinden (kask biały) jako jedyny nie zawiódł kibiców z Avesty, jednak dość przedwcześnie postanowił opuścić klub (fot. M. Stahl).

Brak optymalnego składu

Na przedostatniej pozycji sezon zakończyła drużyna Lejonen Gislaved. Lwy jeszcze w minioną niedzielę mogły się łudzić, iż znajdą się w ćwierćfinale Elitserien. Musieli jednak czekać na potknięcia ze strony Västervik Speedway, a do takich jednak nie doszło. Największym kłopotem zespołu z Gislaved był jednak KSM. Choć ekipa obcokrajowców w zespole Lejonen nie była najgorsza, to jednak Maksym Drabik, Jarosław Hampel, Chris Holder, Piotr Pawlicki, Rohan Tungate czy Kacper Woryna nie mogli być pewni miejsca w każdym spotkaniu, bowiem KSM i limit maksymalnie 5 obcokrajówców takowej nie daje. Bolączką też mógł być brak drugiego solidnego krajowego zawodnika, bowiem Kenny Wennerstam, Mathias Thoernblom czy Viktor Bergstroem nie byli gwarantem jakiejkolwiek zdobyczy punktowej. Ostatecznie zespół z Gislaved zdobył 10 punktów. Na uwagę zasługuje jedynie dwumecz ze Smederną Eskilstuną, gdyż w konfrontacji z aktualnymi wciąż mistrzami Szwecji zespół Andersa Fröjda zdobył punkt bonusowy. Teraz już tylko pozostaje myśleć o kolejnym sezonie...

Chris Holder nie wywiązał się należycie z roli lidera drużyny z Gislaved. Z pewnością jego klubowi koledzy zbytnio też nie pomogli Australijczykowi w walce o awans do fazy play-off. (źródło fot.: oficjalna strona Lejonen Gislaved)

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno



2. Truly.work Stal Gorzów



3. Betard Sparta Wrocław



4. forBET Włókniarz Częstochowa



5. Get Well Toruń



6. MrGarden GKM Grudziądz



7. Falubaz Zielona Góra


8. Speed Car Motor Lublin



Nice 1. Liga Żużlowa
1. Unia Tarnów


2. ROW Rybnik


3. Car Gwarant Start Gniezno


4. Lokomotiv Daugavpils


5. Orzeł Łódź



6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. Arged Malesa TŻ Ostrovia Ostrów



2. Liga Żużlowa
1. Euro Finannce Polonia Piła


2. Speedway Wanda Kraków



3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz


4. Kolejarz Opole


5. Power Duck Iveston PSŻ Poznań

 


6. ZOOLeszcz Polonia Bydgoszcz

 



7. Wilki Krosno


SGB Premiership
1. Poole Pirates


2. King's Lynn Stars


3. Belle Vue Aces


4. Swindon Robins


5. Wolverhampton Wolves


6. Ipswich Witches


7. Peterborough Panthers


Elitserien
1. Smederna Esklistuna



2. Dackarna Malilla



3. Rospiggarna Hallstavik



4. Västervik Speedway



5. Vetlanda Speedway


6. Indianerna Kumla



7. Lejonen Gislaved



8. Masarna Avesta



9. Piraterna Motala



Klasyfikacja SGP
1.  Tai Woffinden  
2.  Bartosz Zmarzlik  
3.  Fredrik Lindgren  
4.  Maciej Janowski  
5.  Greg Hancock  
6.  Artiom Łaguta  
7.  Jason Doyle  
8.  Emil Sajfutdinow  
9.  Patryk Dudek  
10.  Matej Žagar  
11.  Martin Vaculik
12. Janusz Kołodziej

13.  Niels Kristian Iversen
 
14. Antonio Lindbaeck
 
15. Leon Madsen
 
Partner
Ostatni wywiad
   Bartłomiej Kowalski: Na pewno można było wygrać

Bartłomiej Kowalski okazał sie z jednym bohaterów Arge Speedway Wandy Kraków w meczu z Lokomotivem Duagavpils. Zespół z województwa małopolskiego zdołał remisować 45:45 z fawroyzowanymi Łotyszami. Ważnym punktem w ekipie gospodarzy był właśnie wcześniej wspomniany młodzieżowiec, który uzyskał 8 punktów z bonusem. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z utalentowanym zawodnikiem.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Skarb Kibica - Polonia Piła

Zapraszam do przedsezonowego cyklu "Skarb Kibica", gdzie będę starał się przybliżyć sylwetki wszystkich drużyn, które wezmą udział w sezonie 2019 we wszystkich Polskich ligach żużlowych. Dziś zapraszam do zapoznania się bliżej z drugim z omawianych już spadkowiczów z Nice 1LŻ, czyli z Polonią Piła.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Śladami historii. Parowy czempionat (cz. II)

Zapraszamy Państwa na drugą część dotyczącą historii międzynarodowych finałów z udziałem najlepszych par świata. W drugiej części opiszemy historię składającą się na lata, kiedy w formacie parowym rozgrywano Drużynowe Mistrzostwa Świata (1994-1998) oraz po krótce opiszemy historię Speedway Best Pairs Cup z udziałem najlepszych reprezentacji świata (2013-2015). W pierwszej z kolei odnieśliśmy się do legendarnych Mistrzostw Świata Par. Zapraszamy do lektury!!!

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu