Artykuły
Włoska fabryka motocykli żużlowych poinformowała o zerwaniu współpracy z jednym z najlepszych tunerów Duńczykiem Flemingiem Graversenem. Przedstawiciele fabryki założonej przez Giuseppe Marzotto postawili zawodników w trudnej sytuacji. Albo zrywają współpracę z duńskim tunerem, albo już nigdy nie pojadą na oryginalnych częściach włoskiego producenta.
Konflikt między Graversenem, a Włochami trwa już od kilku miesięcy, ale dopiero niedawno producent silników podjął kroki. - Bardzo długo staraliśmy się dojść do porozumienia z panem Graversenem i wskazywaliśmy, że nie godzimy się na kopiowanie naszych pomysłów. Nie udało się wypracować kompromisu, dlatego w czwartek wysłaliśmy do wszystkich naszych dealerów oraz zawodników komunikat, w którym tłumaczymy sytuację. Niestety zostaliśmy postawieni w niezręcznej sytuacji i musimy działać radykalnie, dlatego jeśli ktoś w najbliższym sezonie zdecyduje się korzystać z silników Graversena, to już nigdy nie będzie mógł kupować oryginalnego sprzętu. W ciągu kilku godzin otrzymaliśmy informacje od dwóch zawodników z GP, że zrywają współpracę z tym tunerem. Lojalni są też wszyscy nasi dealerzy. - Powiedział przedstawiciel firmy Vittorio Marzotto
W stronę włoskiej fabryki padły zarzuty o blokowaniu konkurencji, jednak firma przekonuje, że nie w tym rzecz. - Proszę zauważyć, że nigdy nie robiliśmy problemów zawodnikom i producentom Jawy, czy Tornado Racing. Silniki te były jednak oparte na kompletnie nowych pomysłach i my szanowaliśmy naszą konkurencję. W tym przypadku mowa jednak o stuprocentowym skopiowaniu naszego produktu bez zgody. Długo liczyliśmy na opamiętanie, ale cierpliwość się skończyła.
Oto treść listu wysłanego przez przedstawicieli włoskiej firmy do żużlowców jeżdżących na ich silnikach:
Podczas ostatniego roku mieliśmy okazję, by przyjrzeć się z bliska silnikom zbudowanym przez FGM i z dużym żalem odkryliśmy, że to absolutna kopia naszych silników. Podejmowane przez niego działania nie mają nic wspólnego z tuningiem, ponieważ każda część jest dokładną kopią oryginału.
Kilka lat temu FGM wystartował z produkcją własnych cylindrów, tłumacząc nam, że z własnymi elementami może osiągnąć nieco więcej. Dopiero teraz wiemy, że od początku jego intencją było skopiowanie silnika.
On także rozpowszechnia fałszywe informacje o tym, że w planujemy wycofać ze sprzedaży silnik GM OFFC i zmuszać naszych klientów do zakupu nowej wersji NX. To niesprawiedliwe, bo naszym planem jest jedynie zadowalać gusta wszystkich klientów i dostarczać im sprzętu, który preferują. Dodatkowo odkryliśmy, że sprzedając silniki zawodnikom z GP nie zachowuje specjalnych ofert i nagród, które proponujemy zawodnikom za awans czy utrzymanie w mistrzostwach świata.
W takiej sytuacji nie możemy wspierać zawodników, którzy współpracują z Graversenem i nie będziemy z nimi pracować nigdy więcej.
Jest mi przykro, jeśli ktoś potraktuje to jako próbę wywierania nacisku na moich zawodników, ale niestety nie miałem wyboru. Przez wszystkie lata zachowywałem się wobec wszystkich w porządku i pracowałem z pasją i szacunkiem dla innych. Nie spodziewałem się jednak takiego zachowania wobec ludzi z mojego otoczenia. Jestem pewny, że na świecie możecie znaleźć kilku tunerów, którzy uczynią was szczęśliwszymi, a może nawet szybszymi niż na silnikach GM.
![]() |
||||
1.. | Fogo Unia Leszno | |||
2. | Moje Bermudy Stal Gorzów | |||
3. | Betard Sparta Wrocław | |||
4. | RM Solar Falubaz Zielona Góra | |||
5. | Eltrox Włókniarz Częstochowa | |||
6. | Motor Lublin | |||
7. | MrGarden GKM Grudziądz | |||
8. | eWinner Apator Toruń | |||
![]() |
||||
1. | ROW Rybnik | |||
2. | Car Gwarant Kapi Meble Budex Start | |||
3. | Orzeł Łódź | |||
4. | Zdunek Wybrzeże Gdańsk |
|||
5. | Unia Tarnów |
|||
6. | Arged Malesa TŻ Ostrovia Ostrów |
|||
7. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
8. | Cellfast Wilki Krosno | |||
![]() |
||||
1. | Lokomotiv Daugavplis | |||
2. | OK Bedmet Kolejarz Opole | |||
3. | SpecHouse PSŻ Poznań | |||
4. | RzTŻ Rzeszów | |||
5. | Metalika Recycling Kolejarz Rawicz | |||
6. | Wölfe Wittstock | |||
7. | Trans MF Devils Landshut | |||
![]() |
||||
1. | Masarna Avesta | |||
2. | Indianerna Kumla | |||
3. | Lejonen Gislaved | |||
4. | Rospiggarna Hallstavik | |||
5. | Dackarna Mallila | |||
6. | Vetlanda Speedway | |||
7. | Västervik Speedway | |||
8. | Piraterna Motala | |||
9. | Smederna Eskilstuna |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
Patrick Hansen w listopadzie przeniósł się z RzTŻu Rzeszów do Arged Malesa TŻ Ostrovii. Zawodnik w rozmowie z naszym portalem opowiada o tym, jak zmieniły się przygotowania do sezonu 2021 w czasach koronawirusa oraz przedstawił swoje cele zarówno drużynowe jak i indywidualne na ten rok.
Więcej wywiadówPrzed sezonem 2021 w regulaminie pojawił się dość kontrowersyjny przepis jakim jest ograniczenie startów do maksymalnie dwóch lig dla zawodników z PGE Ekstraligi oraz maksymalnie trzech dla przedstawicieli pozostałych szczebli rozgrywkowych w Polsce. Jest to spory cios zarówno dla samych żużlowców jak i lig poza granicami naszego kraju. Dla klubów z Polski natomiast spore ułatwienie.
Więcej felietonówSocial Media to aktualnie jeden z najważniejszych jak nie najważniejszy aspekt marketingowej działalności nie tylko klubów sportowych, ale także firm czy też różnego rodzaju organizacji. Zbliża się koniec 2020 roku, a jak w mediach społecznościowych wyglądają kluby żużlowe? Oto małe podsumowanie działalności drużyn żużlowych w sieci. W pierwszej części skupię się na Facebooku. Które z zespołów posiadają największą liczbę polubień, a które mają ich najmniej?
Więcej artykułów