Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 142
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Artykuły

  Producent silników stawia ultimatum!
 2020-12-12 11:24:45  Jakub Peret    Przegląd Sportowy

Włoska fabryka motocykli żużlowych poinformowała o zerwaniu współpracy z jednym z najlepszych tunerów Duńczykiem Flemingiem Graversenem. Przedstawiciele fabryki założonej przez Giuseppe Marzotto postawili zawodników w trudnej sytuacji. Albo zrywają współpracę z duńskim tunerem, albo już nigdy nie pojadą na oryginalnych częściach włoskiego producenta.

Konflikt między Graversenem, a Włochami trwa już od kilku miesięcy, ale dopiero niedawno producent silników podjął kroki. - Bardzo długo staraliśmy się dojść do porozumienia z panem Graversenem i wskazywaliśmy, że nie godzimy się na kopiowanie naszych pomysłów. Nie udało się wypracować kompromisu, dlatego w czwartek wysłaliśmy do wszystkich naszych dealerów oraz zawodników komunikat, w którym tłumaczymy sytuację. Niestety zostaliśmy postawieni w niezręcznej sytuacji i musimy działać radykalnie, dlatego jeśli ktoś w najbliższym sezonie zdecyduje się korzystać z silników Graversena, to już nigdy nie będzie mógł kupować oryginalnego sprzętu. W ciągu kilku godzin otrzymaliśmy informacje od dwóch zawodników z GP, że zrywają współpracę z tym tunerem. Lojalni są też wszyscy nasi dealerzy. - Powiedział przedstawiciel firmy Vittorio Marzotto

W stronę włoskiej fabryki padły zarzuty o blokowaniu konkurencji, jednak firma przekonuje, że nie w tym rzecz. - Proszę zauważyć, że nigdy nie robiliśmy problemów zawodnikom i producentom Jawy, czy Tornado Racing. Silniki te były jednak oparte na kompletnie nowych pomysłach i my szanowaliśmy naszą konkurencję. W tym przypadku mowa jednak o stuprocentowym skopiowaniu naszego produktu bez zgody. Długo liczyliśmy na opamiętanie, ale cierpliwość się skończyła.

Oto treść listu wysłanego przez przedstawicieli włoskiej firmy do żużlowców jeżdżących na ich silnikach:

Podczas ostatniego roku mieliśmy okazję, by przyjrzeć się z bliska silnikom zbudowanym przez FGM i z dużym żalem odkryliśmy, że to absolutna kopia naszych silników. Podejmowane przez niego działania nie mają nic wspólnego z tuningiem, ponieważ każda część jest dokładną kopią oryginału.

Kilka lat temu FGM wystartował z produkcją własnych cylindrów, tłumacząc nam, że z własnymi elementami może osiągnąć nieco więcej. Dopiero teraz wiemy, że od początku jego intencją było skopiowanie silnika.

On także rozpowszechnia fałszywe informacje o tym, że w planujemy wycofać ze sprzedaży silnik GM OFFC i zmuszać naszych klientów do zakupu nowej wersji NX. To niesprawiedliwe, bo naszym planem jest jedynie zadowalać gusta wszystkich klientów i dostarczać im sprzętu, który preferują. Dodatkowo odkryliśmy, że sprzedając silniki zawodnikom z GP nie zachowuje specjalnych ofert i nagród, które proponujemy zawodnikom za awans czy utrzymanie w mistrzostwach świata.

W takiej sytuacji nie możemy wspierać zawodników, którzy współpracują z Graversenem i nie będziemy z nimi pracować nigdy więcej.

Jest mi przykro, jeśli ktoś potraktuje to jako próbę wywierania nacisku na moich zawodników, ale niestety nie miałem wyboru. Przez wszystkie lata zachowywałem się wobec wszystkich w porządku i pracowałem z pasją i szacunkiem dla innych. Nie spodziewałem się jednak takiego zachowania wobec ludzi z mojego otoczenia. Jestem pewny, że na świecie możecie znaleźć kilku tunerów, którzy uczynią was szczęśliwszymi, a może nawet szybszymi niż na silnikach GM.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Orlen Oil Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. INNPRO ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Energa Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań

 


Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.  Ultrapur Start Gniezno  1 2 +8
3. Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
4.  Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 0 -6
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu